havannasmamma

Alla inlägg under april 2011

Av daniela - 29 april 2011 10:27

Idag är det dags för jobb 17-20.30 Innan det blir det en fika i stan med pappsen som åker till USA i en månad sen. Jätte tråkigt tycker vi, men sen är det sommar och semester!

Saknar mig fina tjej som är på dagis, hon har vart hemma över en vecka så igår och idag fick hon gå men just nu känner jag att hon borde vart hemma idag. Kommer inte ses på hela helgen eftersom jag kommer hem ca en halvtimma efter att hon somnat både lör och sön. Och idag är jag hemma runt 22. 

Och nu är det bara en vecka kvar till inskolning på nya dagiset, kommer bli så otroligt skönt! Kan man lämna lite senare och inte ha så långt hem när man hämtar, mys. Kom fram till att det tar 4 timmar om dagen med lämning och hämtning just nu, det är ju som att vi skulle pendla från västerås! Helt galet, inte konstigt att man inte får mycket gjort. Men snart är det slut! 5 dagar kvar med pendling :)

Nu är det dags att sätta fart! ha en underbar helg allihopa!

Av daniela - 28 april 2011 20:22

Fick inte med alla bilder på förra inlägget, så här kommer det mera ;)

Detta är bilder från min födelsedag, hur skön dag som helst!


Här sitter havanna och chillar och tar en juice drink på ljunggrens. Hon tyckte att denna hörna var lämplig att sitta i alldeles ensam och finurla. <3 Hon hade det riktigt bra min lilla pärla, så himla omtyckt och uppassad under hela tiden vi var där. Det kallar jag bra service! ;)

 



mamma och dotter leker i sandlådan innan  vi promenerade vidare mot götgatan.

 

Mariatorgets gungor, det var kö men tillslut fick vi gunga :D

 

Jag bara älskar den här bilden! Vi tog en promenad från berzelii park till mariatorget längst vattnet (som inte syns pga båthuset) . Hur gulligt som helst!

 

havanna satt på den vanligtvis smockade kajen och tittade på fåglarna och båtarna

 

klättrar upp till nästa steg så man ser lite bättre

 

Här sitter hon bra ;) Och märk väl hur havanna har lekt kladd-tant på linsen..

 





Och dagen började med pannkakor i liljeholmen, nam nam! haha

 
Av daniela - 28 april 2011 20:09

Här kommer lite bilder från dagarna.


Havanna åker kana på någon rolig figurs hus, hon tyckte taket var perfekt!

 

Också bild från Junibacken, vi har hälsat på hos mumintrollet!

  Men roligast hade nog Emmi


 



Fy sjutton vad jag älskar att vara Latte-mamma ibland ;)

 



Kommer inte ens ihåg vilken dag, vi har bara vart ute 24/7 hela veckan känns det som, så jäkla härligt!






Men det roligaste var nog när vi skulle gå från junibacken, Emmi trodde "refugen" mellan bilbanorna var en sorts trottoar som man skulle gå på om man skulle till Djurgårdbanan (som stannar mellan bilbanorna, men övergångsstället var lite längre bort). haha vad jag skrattade när hon gick där med sin barnvagn och bilarna åkte förbi.




Av daniela - 27 april 2011 17:56

Jag har vart så himla upptagen med att njuta av det otroligt vädret vi har! har bara vart ute från morgon till kväll hela veckan och varje gång jag har funderat på att uppdatera har jag inte haft någon ork kvar. Nu sitter Havanna i badet så får passa på med en liten iaf =)


Min födelsedag blev helt underbar till slut. Jag och Havanna var i parken med E och A senare drog vi till stan tillsammans och kollade lite. Helt plötsligt kom c in vid 15 tiden och hade makabert blivit mycket bättre. Från att vara halvt död på morgonen när vi åkte. Vi tog myspromenad längs vattnet, sen till Mariatorget och fikade med några vänner sen vidare till Ljungbergs. C's kompis jobbar där så hon hängde bakom baren medan vi satt och umgicks och beställde mat som vi skulle ta hem. havanna var storfavorit där, hon hade 5 servitriser som sprang runt hennes ben och höll på med henne, bra barnvakter! :) 

Vi fick med oss sjukt mkt mat hem, köpte 2 laxtallrikar /(sushi) men dom slängde ner 2 kartonger extra, fick över 40 bitar med oss hem plus en flaska vin. Blev bjudna på mat och dricka för säkert 700 spänn, det tackar vi för! Sen hade vi en stor sushi fest hemma jag och C när Havanna hade somnat. Helt underbar dag helt enkelt!


Idag var vi på Junibacken,. uppdatering och bilder från dagarna kommer senare.


Puss!

Av daniela - 24 april 2011 06:21

Idag är det min födelsedag. För snart 23 år sen (vid 8 tror jag) ploppade jag ut, en söndag dessutom. Och det är världens finaste väder, mer tur kan man väl inte ha?

Dock så har jag en tjurig tjej hemma och en sjuk sambo. Så dagen blir inte riktigt vad det var tänkt. 

Och ja, jag är faktiskt besviken. Jag är vuxen och vill inte ha tusen presenter och godisregn för att bli nöjd.Men nånstans förväntar man sig faktiskt nånting när man fyller år, att det i alla fall ska vara en dag då någon annan ser till att frukost blir ordnat och såna där små saker. Så idag känns det lite värre än någon annan sjukstuge-dag. För idag skulle det vara min dag, och inte en dag med ännu mer måste-fixa saker. 

Och missförstå mig inte, jag är absolut inte arg eller besviken på någon, för det är ingens fel. Jag är bara besviken att det behövde bli så just idag. 


Ska i alla fall ta med mig min skrutta ut sen så vi får njuta av vädret.

 

Av daniela - 23 april 2011 11:04

havanna hittade precis sitt första påskägg. Hur kul som helst! Vi letade under mattan, under sängen, i spisen, under blomkrukan och tillslut hittade hon ett ägg i sin låda. helt överlycklig. "OOOOOOOOJ". haha, min söttjej.

 

Av daniela - 22 april 2011 22:03
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av daniela - 21 april 2011 19:38

Jag kör på med 5 mm här hemma. Eller ja så gått det går, det hinner ju aldrig gå 5 minuter innan hon springer upp, snarare 30 sekunder. har fortfarande världens magknip efter min magsjukehistoria, men jag ska fasiken få den här nattningen att bli bra igen! Magsjuka eller inte magsjuka, det ska göras helst igår. 

Nu har det "tunnat" ut sig lite iaf efter en timma. Nu låg hon säkert 10 minuter innan hon ställde sig bakom dörren och riktigt pep "mamma". Nu ligger hon igen och jag hoppas hon lyckas somna. Jag vet ju att hon kan min lilla tjej! 


Jag ska lägga mig relativt tidigt idag och vårda min stackars mage och hoppas på att det är borta i morgon.

För övrigt somnade hon inte, tillbaka till jobbet!

Ovido - Quiz & Flashcards