havannasmamma

Alla inlägg under juni 2011

Av daniela - 30 juni 2011 14:20
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av daniela - 28 juni 2011 17:09

Shit vad varmt det har vart idag! Vi var nere och lekte på gården i morse, avslutade förmiddagen med ikea-pizza som jag hade i frysen. Sen tog vi vårt pick och pack och badade med Emmi och Adam. Hur skönt som helst, Havanna hade as roligt. Hon älskar att bada och simma.


C och Johnny har dragit och köpt fiskespön, för jag vill nämligen fiska, haha! Så himla mysigt!

Av daniela - 21 juni 2011 18:07

Imorgon kommer någonting efterlängtat hem till oss! Ska bli så rooooligt! Ni kommer få veta vad det är snart, men ni får vänta ett tag till :)

Och snart är det midsommar, vilket betyder svensson-semester med min familj, kära pappa, storebror och Emmi+sambo och barn :) Vi ska fira midsommar ute på en holme som pappas båtklubb har. Så det kommer vara en massa folk och barn, och vi har hyrt en stuga. Hur mysigt som helst ska det bli! Åker på torsdag och hem på lördag, jag jobbar dessvärre på Söndag, annars hade jag gärna stannat längre.


Förövrigt har jag och Havanna haft en ur-mysig andra dag på semestern med lekparkshäng, pajbak, cykling och massa balkonghäng med film.

   

Av daniela - 18 juni 2011 10:46

åh vi hade en sån mysig kkväll igår! Christopher hade bokat bord på Och himlen därtill. Det var SJUKT mysigt! En sån utsikt. Ligger högst upp i skrapan, fick sitta vid väggen som är av glas så man ser ner på hela stockholm.

Det var sjukligt bra service och sjukligt bra mat. Jag åt Oxfilé hällstekt med torkad fänkål, bioche, brie de meaux, tryffel och rostad oxsvansjus. Tillbehöret där var en sorts potatispuré med tryffel i. Jag har aldrig ätit så smakrik mat! Verkligen värt vartenda öre! Så min fina sambo lyckades verkligen! har inte haft en sån härlig kväll på länge <3


   


Av daniela - 17 juni 2011 10:53

Nu är vi äntligen hemma igen! Hade ju tid på karolinska åt Havanna idag igen. Skulle ta nytt EKG och ett nytt blodprov. Resultatet på det andra visade att hon hade för låg koncentration av medicinen i blodet. Så nu har vi höjt dosen och tagit ett nytt! - och isabelle, jag kikade efter din mamma, men tror inte hon var där :P Synd!


Ska snart börja göra mig iordning för nästa grej, ett viktigt möte! :) Sen hem igen och gosa massa med min lilla tjej som ska spendera natten hos Emmi och Adam. havanna tycker det är så roligt. Sa det till henne igår att hon ska till Emmi idag. Sen i dag frågade jag "kommer du ihåg vem du ska till idag?" "jaaa, meeeemmi!!" haha. Så söt!

Av daniela - 16 juni 2011 17:35

Jag lagade jordens godaste middag. Herregud vad gott det var. As fräsh potatisallad med kapris och ruccola, stekt sparris och stekta laxfiléer.

Det Emmi, tänkte jag göra en fet sats av och ta med på midsommar, så kan vi grilla laxen och sparris. Mums!


Christopher ligger och sover igen, lyckades få upp honom till middagen sen däckade vi allihopa en stund i sängen. Nu är det dock bara han kvar som ska upp, och snart är det ju jobbdags för hans del. Jag ska ta cykeln och ta mig till affären på jakt efter en Ben & Jerrys. Det ni!

Av daniela - 16 juni 2011 11:11

Tänk om Juni verkligen är MIN månad? Fick ett samtal precis,ett väldigt positivt. Men min nerver klarar inte av så här mkt spänning :P haha.


För övrigt somnade jag om efter jag hade lämnat Havanna, det har typ aldrig hänt förut. Jag är såå trött idag! Dessutom får jag inte tag på Pappa. Så pappa, vart ääääär duuuuu?

Av daniela - 16 juni 2011 07:38

idag är det mulet ute- och det gör inget för jag ska fortsätta med mitt städprojekt! Hoppas min snälla pappa inte har skaffat sig några planer för dagen så han kan hjälpa mig att köra massa gamla kartonger och skit.


Havanna går sista dagen hos dagmamman idag innan 4 veckors semester med mamsen! Hur mysigt som helst ju. Jag jobbar mina helger fortf men det är ju inte mkt :) Tar inte ut någon semester i år. Man kanske borde ta ut alla semesterpengar i vinter och ut och resa? Kommer ändå inte ta ut alla semesterpengar i semester, för då missar jag ju  min kära OB ;) Och jag jobbar ändå så sällan!

Det lät som en bra plan!


Snart ska vi göra oss klara och möta C på vägen till dagmamman, han har ju jobbat natt. Då får han träffa H en snabbis iaf! :)


och imorgon har vi barnvakt, då ska jag få gå på date! Vart får jag inte veta, men kl 21. Det kommer bli kanon!  Söta rara emmi skickade ju världens finaste sms om att hon tyckte jag och C skulle hitta på något tillsammans, och så kunde hon ta Havanna. Hur fint är inte det då? <3

Ovido - Quiz & Flashcards