havannasmamma

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2010

Slut på äckel-bloggar. Min dotter är en människa, ingen docka. likaså jag.

Av daniela - 7 augusti 2010 14:27

tjoohoo! Det var länge sedan.

Anledningen till varför jag iknte har skrivit är att det inte finns någon lust alls. Jag är rätt trött på allt som har med bloggar att göra. Jag är trött på all "försköning" som finns på nästan varenda blogg man läser, även min. Jag läser mest mammabloggar. Och det är så gulligt hit och dit, och man har gjort dittan och dattan, och det är familjemys hit och dit. Och "ja men mitt barn, h*n kan minsann detta!" blääääää på allt sånt. usch usch usch. Älskar vi inte våra barn om dom inte kan gå innan dom e 1? eller om dom inte kan prata innan dom ens lärt sig äta själva? Och eller hur att allt e så puttinuttigt hela tiden. Jag är så trött på att bara läsa om sammma saker överallt. Jag trodde att tanken med en blogg var att dela med sig av sin vardag, om det nu är en sådan intriktning. Men de flesta är så overkliga att om man sitter och läser runt och tror på allt som står där och att allt är så perfekt är det ju inte så konstigt att vi aldrig tycker vi e tillräckligt bra, eller tillräckligt "lyckliga" osv. För alla andra har det ju så hiiimla bra?

Nej fy alltså. Havanna kan inte prata, inte mer än enstaka ord som nästa bara vi förstår. "vaaa ere sant??" japp, och fan vad vi tycker vi har världens bästa unge iaf. Och ni ska bara veeeeta vilken dagisnivå jag och Christopher kan ha på våra bråk, det är ju nästan så vi skulle kunna vara med i en komediserie. Och det händer dessutom relativt ofta. "jag har minsann gjort det, så nu får du göra det, och näää, du bryr sig inte, buuuhäää". så brukar jag låta när jag har dåliga dagar. Dessutom brukar jag sätta mig som en bebis och gråta om jag inte får som jag vill ibland, speciellt om ja ska ha mens. Oftast ber vi varann om ursäkt och pussas, men lika ofta är vi bittra tills den andra börja skratta.


Och Havanna då, jag älskar den ungen. Men fy vad jag bara vill ställa mig oh lipa åt henne och skrika och gråta tillbaka ganska ofta. Och dessutom har jag gett henne makaroner och köttbullar ibland efter jobbet. Fy skam på mig vilken dålig mamma, kan ju innehålla bisatser och E-ämnen. jag borde inte få ha barn. Så sägs det säkert öppet, men jag vet att nästan varenda människa tänker "ofan, så där tänker jag oxå ibland, och sådär gör jag med ibland, vad skönt att höra".


Så så ligger det till.

Kommer säkert uppdatera här ibland, tror jag. Men det är slut på äckliga försköningar och skryt om vems barn som är bäst. Jag är en människa, det är min dotter med, inget jävla utställningsexemplar.

 
 
Ingen bild

fanintebitter.blogg.se

7 augusti 2010 15:17

BRA!

 
Ingen bild

isabelle-mamma till elysia

7 augusti 2010 22:37

Haha du har en viss poäng i allt du säger, men visst kan man faktiskt ha det puttnuttigt och bra hela tiden :)
Å andra sidan, håller jag med dig hur folk på mammabloggar bara skryter om barnen som att det är en tävling!
Vre faktiskt kul o läsa om hur de som lever så perfekt har det när det blir bråk hemma ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av daniela - 27 februari 2012 10:15

Ja det känns väl som att det är dags för ett litet inlägg! Har inte haft någon vidare lust senaste tiden. Har hänt en massa och ingenting typ, beroende på hur man ser det :-)   Kort kort uppdat. om hur det gick på SÖS med fosterljuden. Allt såg b...

Av daniela - 17 februari 2012 21:14

Här hemma har vi haft sjukstuga på eftermiddagen. Havanna fick feber på typ 1 sekund helt plötsligt en timma efter vi kom upp från dagis. Så vi har tagit det lugnt i soffan hela kvällen och kollat på film och ätit mat :-) Jag hoppas hoppas det är bra...

Av daniela - 14 februari 2012 20:16

Jag och Havanna har vart väldigt förkylda sen i söndags. Jag har vart småförkyld sen en vecka tillbaka och börjar bli trött på det nu. uuuusch. Vi kom i alla fall iväg till barnmorskan i måndags. Allt gick bra som vanligt och SF-måttet hade ökat me...

Av daniela - 10 februari 2012 09:42

Snart är klockan 10. Jag har precis fixat klart med "morgonrutiner", lämnat H på dagis, promenerat daghunden, fixat sängen, dammat och dummsugit typ. Så nu känner jag i princip för att gå och lägga mig igen, haha. Fortfarande lika trööött.   Hur ...

Av daniela - 9 februari 2012 11:27

Det är redan torsdag, så skönt! Längtar till helgen så C kan vara hemma lite, dessutom jobbar han bara lördag kväll denna vecka på fritidsgården. Idag ska jag hänga med Emmi som är påväg över, så jag ska försöka rycka upp mig lite. Är så jäkla tröt...

Ovido - Quiz & Flashcards