havannasmamma

Direktlänk till inlägg 20 september 2010

Villkorslös kärlek när den gör som ondast!

Av daniela - 20 september 2010 08:19

jaa, jag hade ju gjort en to-do list i förra inlägget. Det jag gjorde var väl att ringa csn, och det gav inte mkt. haha. Men så kan det gå ibland, kanske lite mera handlingskraftig nästa gång. det är en övningssak!


På onsdag är det personalfest för hela varususet, sjukt roligt ska det bli! Och på lördag ska jag äntligen få lite quality-time med min älskade alexandra!


Sen måste jag bara informera om att det fasiken ALDRIG blir lättare att gå till jobbet när havanna sitter och ler mot en samtidigt. Det gör så ont i hjärtat! Jobbade kväll i går, så gick hemifrån kl 10, hon sitter i köket och ger mig en puss och vinkar så glatt till sin mamma, och det gör så fruktansvärt ont. aldrig blir det lättare, snarare har det blivit svårare. Samma idag. Lämnade henne på dagis, hon gav mig en puss på munnen och vinkade när jag gick. Och jag kommer inte vara hemma när hon kommer hem, jag kommer inte vara hemma när hon ska sova, för jag jobbar till 20. Och det är så förbaskat jobbigt! 

Missförstå mig rätt, jag är supertacksam att jag har ett jobb, till skillnad från många andra, och jag vill inte sluta jobba. men det är iaf lika jobbigt för det.

usch, behövde bara ventilera mig lite.


Annars så går det lite upp och ner med allt annat. Men det ska väl bli bra tillslut. Just nu är jag känslomässigt slut, det finns inget mer att hämta hos mig för tillfället. Men jag tror ändå att det blir bra. På något sätt så :)


Onödig info: Nu ska jag duscha, jag drömde att alla klagade på att jag luktade köttbullar i natt....

 
 
Carro

Carro

20 september 2010 16:10

Jo, vi satt just och diskutera de igår...
Och jag har ju börja på friskis så jag är säkerligen där en kväll när de är deras tur :) Vi kör varannan kväll nu :) Så ikväll är de min tur, imorgon får jag hitta på nåt :)

http://norbergcaroline.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av daniela - 27 februari 2012 10:15

Ja det känns väl som att det är dags för ett litet inlägg! Har inte haft någon vidare lust senaste tiden. Har hänt en massa och ingenting typ, beroende på hur man ser det :-)   Kort kort uppdat. om hur det gick på SÖS med fosterljuden. Allt såg b...

Av daniela - 17 februari 2012 21:14

Här hemma har vi haft sjukstuga på eftermiddagen. Havanna fick feber på typ 1 sekund helt plötsligt en timma efter vi kom upp från dagis. Så vi har tagit det lugnt i soffan hela kvällen och kollat på film och ätit mat :-) Jag hoppas hoppas det är bra...

Av daniela - 14 februari 2012 20:16

Jag och Havanna har vart väldigt förkylda sen i söndags. Jag har vart småförkyld sen en vecka tillbaka och börjar bli trött på det nu. uuuusch. Vi kom i alla fall iväg till barnmorskan i måndags. Allt gick bra som vanligt och SF-måttet hade ökat me...

Av daniela - 10 februari 2012 09:42

Snart är klockan 10. Jag har precis fixat klart med "morgonrutiner", lämnat H på dagis, promenerat daghunden, fixat sängen, dammat och dummsugit typ. Så nu känner jag i princip för att gå och lägga mig igen, haha. Fortfarande lika trööött.   Hur ...

Av daniela - 9 februari 2012 11:27

Det är redan torsdag, så skönt! Längtar till helgen så C kan vara hemma lite, dessutom jobbar han bara lördag kväll denna vecka på fritidsgården. Idag ska jag hänga med Emmi som är påväg över, så jag ska försöka rycka upp mig lite. Är så jäkla tröt...

Ovido - Quiz & Flashcards