havannasmamma

Alla inlägg den 2 juli 2010

Av daniela - 2 juli 2010 20:29

jag är så trött på att vara sjuk. Jag som aldrig brukar vara sjuk, eller nja, väldigt sällan iaf.. Var ju typ 3 veckor sedan jag var sjuk en hel vecka. Och nu igen! Inte lika farligt som sist dock men har istället åkt på världens värsta hosta. Men tänker trotsa "sjukdomen" och jobba i helgen, sjukt bra OB! 


Just det.. vi gjorde ju sista (trodde vi) 24-timmars EKG:t på havanna för ett tag sen. Nu ringde dom i förrgår och berättade att de hade tolkat ekg:t och hon hade haft rusningar. Jag blev såklart jätte ledsen, både jag och C tycker så synd om henne. Så vi var på sjukhuset i morse och pratade. Ska börja med medicinen igen 2 grr/dagen i ett år till, efter det ska vi försöka ta bort den igen. Om det inte är borta då så kommer hon nog inte växa ifrån det sa läkaren. i sånt fall görs utredning om vart "extra impulsen" sitter för att eventuellt bränna bort den med laser. Men vi hoppas såklart fortfarande på att hon ska växa ifrån det. 

Känns bara lite chockande. alla läkare har sagt att hon nog inte har haft det sen födseln och att det nog bara var då. Och vi var på sista besöket sist och sa "hejdå, tack för allt",och så får vi börja om från början nu igen.

Det är antagligen därför hon vart så förbannad och arg ibland. Hennes sätt att säga att något är fel. Vi ska iaf få veta vilken tidpunkt hon hade rusningen, och om det var då som hon var sådär hysterisk vet vi iaf i framtiden hur hon reagerar så vi kan registrera det. 

Min lilla skrutta.

Ovido - Quiz & Flashcards