havannasmamma

Alla inlägg den 24 januari 2011

Av daniela - 24 januari 2011 21:38

I ett tidigare inlägg visade jag bild på överkastet jag beställt (kan ni läsa om HÄR), men det var ju fel färg, haha! Det var alltså färgen här nedanför jag har köpt. Kom idag, blev tokbra på sängen! Ännu finare i verkligheten. Skiftar mellan mörklila och ljuslila, med lite metallic. Hur snyggt som helst. Med dom tillhörande kuddarna. Kommer visa bild efter flytten då det ska packas ner igen.

  

Av daniela - 24 januari 2011 16:32

konversation när  vi kom hem från dagis:


- var det roligt på dagis?

- mm..

- var nån sjuk idag?

- mm...

- jaha, vem då?

-meja

-var meja sjuk?

- mm..

- var rosa sjuk då?

- mm..

- nehe! hon var ju på dagis. lurar du mamma?

-mm..

-allt för att mamma ska va tyst?

..inget svar..


Men det var ju bygglov på tv:n.

Av daniela - 24 januari 2011 16:28

konversation när  vi kom hem från dagis:


- var det roligt på dagis?

- mm..

- var nån sjuk idag?

- mm...

- jaha, vem då?

-meja

-var meja sjuk?

- mm..

- var rosa sjuk då?

- mm..

- nehe! hon var ju på dagis. lurar du mamma?

-mm..

-allt för att mamma ska va tyst?

..inget svar..


Men det var ju bygglov på tv:n.

Av daniela - 24 januari 2011 13:36

  

Såhär ser mitt referat ut just nu. Ska bara få ner det på datorn i en sammanhängande text. Om kristen kultur. Medeltidens litteratur. Helgon och legender. Kyrkan och riddare. makt och underkastelse.

Huh, tur att jag lever på 2000-talet!

Av daniela - 24 januari 2011 08:49

  

Det går trögt. Min andra pjäs jag läser till den här kursen, och 4 till ska det bli. Är trött och okoncentrerad idag men ska försöka läsa klart den och göra tillhörande uppgift.

Men vilket språk han använde den där karln! haha. Mycket svordomar och grova utttryck. Ganska kul att se att även på den tiden vågade man ta i, det är inte bara "dagens ungdomar" som alla brukar säga ;) Vi kan säga att vi har tagit efter klassicismens storhetsförfattare vad gäller våra känslomässiga uttryck!

Av daniela - 24 januari 2011 07:49

Nu har vi precis lämnat Havanna på dagis. Efter en veckas sjukdom. Både skönt för henne och för oss med rutiner igen. 

Jag har inte kommit längre än hit, men ska sätta igång att plugga alldeles strax.

Fortfarande tok förkyld, men hoppas att tills imorrn ska det ha blivit bättre, för då är det skola. Vore roligt att inte behöva sitta med en rulle snytpapper hela lektionen.

  

Ovido - Quiz & Flashcards