havannasmamma

Alla inlägg den 28 januari 2011

Av daniela - 28 januari 2011 19:24

Idag plockade vi ihop lite saker från skafferi, kyl och frys. Resultatet blev en grymt god, lättlagad middag, plus att Havanna älskade den. Alltså en otroligt bra kombination. Dessutom är den supernyttig! Kan inte bli bättre tycker jag. Så jag tänkte dela med mig och hoppas att någon är villig att testa denna underbart enkla men supergoda rätt. Se vad lite fantasi kan göra!


Ingredienser:

  • 4 laxfiléer
  • 2 dl röd quinoa
  • 2 dl creme fraishe
  • haricort verts
  • citronpeppar, salt och fryst dill

Lägg upp laxen på en ungssäker form, salta lite grann och ta på citronpeppar, mängd efter smak. In i ugnen på 175-200 grader ca 15 min.

Lägg samtidigt i quinoan i 4 dl kokande vatten med en nypa salt, koka 15-20 min.

Blanda salt, citronpeppar och ca ½ matsked dill med creme fraishe.

Koka haricort verts ca 3 minuter.


Enjoy!

    

Av daniela - 28 januari 2011 11:35

Jag har gjort uppgiften till mitt drama, men det är alldeles för långt! 650 ord, det ska vara på 400-500 ord ca. och jag har ingen aning om vad jag ska ta bort! Jag beeeeeehöver allt! haha. vad gör man?

Av daniela - 28 januari 2011 08:41

Receptet på min chokladmousse som efterfrågades, sry jag glömde!


Ingredienser:

  • 2 dl grädde
  • 2 äggulor
  • 100 g mörk choklad

Gör såhär:

  • Vispa grädden (ej för hårt!)
  • smält chokladen i en skål i vattenbad
  • rör ner en äggula i taget i chokladen (om det blir jätte fast räcker det med en gula)
  • Rör ner chokladblandningen i grädden
  • Häll upp i 4 skålar, låt stå kylt minst en timma!   
Av daniela - 28 januari 2011 08:19

Idag är det fredag! Det betyder sista rycket för skolan för den här veckan. Dessutom ska jag ju skicka in mitt uppdrag idag. Imorgon har Helena en liten tillställning hemma. hennes son Vincent har fyllt 1 år! Vi får se om vi har möjlighet att komma över, det vore kul faktiskt! =) C kanske ska jobba dock, och jobbar sent ikväll. Men vi får se. Förrådet ska gås igenom i helgen oxå, kolla igenom vad som ska slängas och tas med.


Så Behöver du barnkläder eller bebisleksaker? Hör av dig!  Här ska det rensas.

Ovido - Quiz & Flashcards