havannasmamma

Alla inlägg under januari 2011

Av daniela - 28 januari 2011 11:35

Jag har gjort uppgiften till mitt drama, men det är alldeles för långt! 650 ord, det ska vara på 400-500 ord ca. och jag har ingen aning om vad jag ska ta bort! Jag beeeeeehöver allt! haha. vad gör man?

Av daniela - 28 januari 2011 08:41

Receptet på min chokladmousse som efterfrågades, sry jag glömde!


Ingredienser:

  • 2 dl grädde
  • 2 äggulor
  • 100 g mörk choklad

Gör såhär:

  • Vispa grädden (ej för hårt!)
  • smält chokladen i en skål i vattenbad
  • rör ner en äggula i taget i chokladen (om det blir jätte fast räcker det med en gula)
  • Rör ner chokladblandningen i grädden
  • Häll upp i 4 skålar, låt stå kylt minst en timma!   
Av daniela - 28 januari 2011 08:19

Idag är det fredag! Det betyder sista rycket för skolan för den här veckan. Dessutom ska jag ju skicka in mitt uppdrag idag. Imorgon har Helena en liten tillställning hemma. hennes son Vincent har fyllt 1 år! Vi får se om vi har möjlighet att komma över, det vore kul faktiskt! =) C kanske ska jobba dock, och jobbar sent ikväll. Men vi får se. Förrådet ska gås igenom i helgen oxå, kolla igenom vad som ska slängas och tas med.


Så Behöver du barnkläder eller bebisleksaker? Hör av dig!  Här ska det rensas.

Av daniela - 27 januari 2011 19:36

      


Åh min fina älskling. Hon är så fin! Alltid med sitt super-ruffs i bakhuvudet! <3

Av daniela - 27 januari 2011 12:21

Jag har äntligen läst klart min pjäs! Och till min förvåning var den både spännande och rolig! :) Så nu återstår bara uppgiften till den, och två andra uppgifter. Och så optimistisk som jag är så tror jag såklart att jag kommer hinna med det imorrn. Trots mina 2 prov i skolan och lunchen med Elinor. kanske borde sätta mig en stund ikväll iaf. 


Jag ser fram emot skräckfilms-kväll ikväll! The blairwitch projekt, tål att ses igen en sån klassiker! Och paranormal activity 2. Efter etta lovade jag att aldrig mer se en skräckis, jag var så sjukt rädd. Men nu kör vi! 

Av daniela - 26 januari 2011 21:28

  

Nu ska jag hugga in på min första hemmagjorda chokladmousse! Ser ni vilken bjässe? No way att jag får i mig hela den där. Dessutom var den riktigt mastig! (har ju såklart provsmakat!) Smakar riktigt rikligt med choklad - som det ska vara!

Av daniela - 26 januari 2011 19:21

Jag tänkte byta ut den här lilla grejen ...

  


...mot den här lite finare och effektivare saken.

  

Det är på tiden må jag säga. Så mycket grus/sand/damm som kommer med dagiskläderna hem så behövs det definitivt någon smart lösning. This is it!

Så jag har önskat mig den i födelsedagspresent av min kära sambo. hans reaktion var mest, vill du verkligen ha en dammsugare i present? Japp, det vill jag, den är så fiiiin. 

Av daniela - 26 januari 2011 13:14

Jag gillar verkligen att gå i skolan! Fan vad det är skönt och guld värt. Påväg hem nu, ska bara stanna i liljeholmen och kompletera hdmi kabeln C köpte igår, måste ha en scartkontakt oxå. Framme!

Ovido - Quiz & Flashcards