havannasmamma

Alla inlägg under januari 2011

Av daniela - 26 januari 2011 10:46

Sitter på tuben påväg till skolan nu. Solen lyser, men det är skit kallt ute. Alltså en riktig vinterdag.Påminner mig om såna där riktiga förortsfilmer. Ska fixa min redovsing, sen göra en studieplanering med läraren eftersom vi inte hann med det igår. Ser fram emot att lyckas bra i den här kursen ! Nästa Period blir d matte B, psykologi och historia!

Av daniela - 26 januari 2011 08:26

precis gjort mig iordning efter att ha legat i sängen och läst köpmannen i venedig, till svenska kursen. Snart bär det av till skolan för att göra min muntliga presentation. 


Nu är även allt klart med nya lägenheten fick jag veta av kära sambon igår. Ska bara skriva på kontraktet. Så skönt. Bara dagisdelen kvar, så vi får se hur det går där. Bra hoppas jag!

Av daniela - 25 januari 2011 19:26

Full rulle hela dagen. Som sagt, så åkte jag till skolan. Gick igenom hur man på bästa sätt gör en muntlig presentation, eller oral presentation. Så imorgon ska jag ha en muntlig redovisning. Så jäkla skönt att att åka till skolan ibland alltså!

Träffade upp Emmi och lilla Adam efter det. En lunch, batteriladdar-handling, bankbesök och byta-bajsblöja besök senare var jag på G hem. 

Hämtade Havanna med C och gick hem och äå semla som C hade köpt, sjukt gott!

Matlagning, middag, mys med barn och kvällsläsning. Och nu sitter jag här. Fullspäckat med andra ord.

Av daniela - 25 januari 2011 08:14

Havanna är lämnad på dagis och jag har ätit en stor mängd havregrynsgröt!

Ska dricka upp mitt kaffe och fixa, för att sedan åka till skolan! Ska bli riktigt skönt med lite socialt. Det är mycket troligt att min bok till kursen kommer idag oxå, så den ska hämtas ut. 

Skulle  vilja ta en runda på stan idag, slutar 12 så skulle va perfekt. Men behöver egentligen plugga, så vi får se. Lutar att läsa alla 711 böcker ja ska läsa, skönt! :)

Min stora älskling är i skolan i eftermiddag så då blir det YOUTIME! 

Av daniela - 24 januari 2011 21:38

I ett tidigare inlägg visade jag bild på överkastet jag beställt (kan ni läsa om HÄR), men det var ju fel färg, haha! Det var alltså färgen här nedanför jag har köpt. Kom idag, blev tokbra på sängen! Ännu finare i verkligheten. Skiftar mellan mörklila och ljuslila, med lite metallic. Hur snyggt som helst. Med dom tillhörande kuddarna. Kommer visa bild efter flytten då det ska packas ner igen.

  

Av daniela - 24 januari 2011 16:32

konversation när  vi kom hem från dagis:


- var det roligt på dagis?

- mm..

- var nån sjuk idag?

- mm...

- jaha, vem då?

-meja

-var meja sjuk?

- mm..

- var rosa sjuk då?

- mm..

- nehe! hon var ju på dagis. lurar du mamma?

-mm..

-allt för att mamma ska va tyst?

..inget svar..


Men det var ju bygglov på tv:n.

Av daniela - 24 januari 2011 16:28

konversation när  vi kom hem från dagis:


- var det roligt på dagis?

- mm..

- var nån sjuk idag?

- mm...

- jaha, vem då?

-meja

-var meja sjuk?

- mm..

- var rosa sjuk då?

- mm..

- nehe! hon var ju på dagis. lurar du mamma?

-mm..

-allt för att mamma ska va tyst?

..inget svar..


Men det var ju bygglov på tv:n.

Av daniela - 24 januari 2011 13:36

  

Såhär ser mitt referat ut just nu. Ska bara få ner det på datorn i en sammanhängande text. Om kristen kultur. Medeltidens litteratur. Helgon och legender. Kyrkan och riddare. makt och underkastelse.

Huh, tur att jag lever på 2000-talet!

Ovido - Quiz & Flashcards