havannasmamma

Alla inlägg den 5 mars 2011

Av daniela - 5 mars 2011 20:16

Ikväll är jag själv hemma. Havanna är ju här såklart men hon sover ju ;)

Christopher är hos Patrik som bor här nära oss. 

Jag lär däcka tidigt ikväll, är så jäkla trött! Och illa mår jag. Brukar ni känna er bakis fast ni inte har druckit på månader? Så känns det för mig idag. Jäkligt sugit att va bakis en lördag fast jag bara druckit juice och somnat kl 22.


Vi var på "rum för barn" idag på kulturhuset! Vilken grej alltså. Som fetaste biblioteket för barn där dom får ta vad dom vill med massa roliga saker att sitta i, även "klätterborgar" dom kunde gå upp i med trappor och kika ner på alla. Havanna hade skit roligt verkligen. Finns verkstad oxå med massa aktiviteter. Gå dit! Det var dock kö när vi kom dit. Väntade inte ens en timma, och dessutom hade havanna hur kul som helst medan vi väntade, fanns massa roliga lek-klätter-grejer utanför ingången med. Dessutom är det gratis! verkstaden kostar 30 pix, men vad är det för pengar? Fullt med barn oxå, en stor tjej satte sig och läste för Havanna, för gulligt! Så vår lilla tjej gjorde av med sjukt mkt energi efter att ha sprungit runt och lekt som en galning, hon sov gott på vägen hem :)

Av daniela - 5 mars 2011 09:24

det hade blivit en liten missbedömning. Cs mamma mf. skulle inte komma idag, jag trodde det var spikat men dom hade inte hunnit bestämma något.

Så nu finns det plötsligt en massa smörgåstårta över. Men det lär gå åt, har jag en känsla av :)


Idag SKA Havannas fina gardiner upp. Igår satte vi upp sista hyllan i v-rummet. Vi har vart med om flertalet missöden eller vad man ska kalla det när vi har hållt på här med saker som ska upp, så det har blivit i snitt en sak/dag som hunnit upp :P Igår var det att vi borrade självklart i en regel, vilket är bra i vanliga fall eftersom det är gipsvägg. MEN, vi har ju borrat hålet lika stort som pluggen som är till för gipsväggar, och den gick inte att få i eftersom bjälken var hård. Tillslut löste det sig efter mkt borrande bankande och hamrande.



Ovido - Quiz & Flashcards