havannasmamma

Alla inlägg den 16 mars 2011

Av daniela - 16 mars 2011 13:17

Idag fick vi besked från HOLTER registreringen vi gjorde (24-timmars ekg), och det verkar som att skruttans medicin inte riktigt gör sitt jobb. Det var som vi trodde, att hon hade rusningar när hon blir så där galet arg, fast tydligen även när hon går på medicin. 

Vi ska börja med att höja dosen 1/3 mer än vad den ligger på nu så länge det inte påverkar den normala hjärtrytmen. Sedan ny holter registrering om ca 1 månad. Om det fortf finns rusningar ska vi prova andra mediciner. 


Men hon blev inte så där vansinnig pga rusningarna som vi har trott, utan det verkar som att när hon blir arg så ökar hjärtslagen (som på alla andra såklart) men sedan slår det över och en annan impulsbana slår in och det övergår till en rusning. 

Så när hon blir förbannad utlöser det en rusning. Och eftersom vi har en ganska bestämd liten dam här hemma är det verkligen inget alternativ att se till att hon inte blir arg :P Dessutom måste man få vara arg. Hoppas hon slipper byta medicin och att det räcker med en ökad dos. 


Hon mår iaf bra och är en sprudlande tjej, som vilken annan tjej som helst <3

Av daniela - 16 mars 2011 08:41

Imorse tog jag Havanna till dagis själv eftersom C inte kom hem förs runt 01 nångång och jobbar även idag/kväll igen. Vi brukar ta tillsammans just pga att det är så långt och ibland är det lite svårt mitt i morgontrafiken.

Idag var en sån morgon, Havanna vägrade sitta i vagnen så tillslut fick hon sitta på sätet. Vilket resulterade i att hon tillslut ville gå runt men det får man icke! Spelar ingen roll att hon vet det eller att man förklarar 1000 gånger, hon ska gå i bussen iaf. Så bråk och skrik på en fullsatt buss blev det idag. Tillslut kan man inte göra mer än att spänna fast henne i vagnen (annars kommer vi ju inte av bussen) och låta henne skrika. 

Sen får man väl försöka bortse från alla häpnandsväckande blickar som säger "men få tyst på ditt barn", jag brukar kolla ut genom fönstret ist ;)


SÅ fort vi går av bussen blir allt bra som alltid. Nu är jag hemma och ska snart väcka sambon och käka frulle, först ska jag skriva mina stödord till min presentation idag. 

Ovido - Quiz & Flashcards