havannasmamma

Alla inlägg den 27 mars 2011

Av daniela - 27 mars 2011 15:28

Havanna har precis vaknat igen och fick smaka på sin sockerkaka hon bakade. Det blir varken rent eller prydligt när man baka med en 2 åring, men gud så roligt hon tycker att det är! Det roligaste är såklart att äta upp smeten, men lite blev det kvar ;)


Vi ska ta och städa undan lite här hemma igen, nya sängkläder behövs idag igen. Det hände en liten olycka i våran säng idag. Havanna har ju trosor ist för blöja ibland nu för tiden, men det går inte alltid som det är tänkt. Senare ska vi över till svärfar (porten mitt emot, bekvämt!) på middag. Vi står för efterrätt!

Av daniela - 27 mars 2011 09:45

Söndagsmorgon och jag är jätte förkyld! Det är så fruktansvärt tråkigt. Hoppas att jag inte har några lektioner imorgon, jag kunde inte vara med på uppropet i skolan i onsdags eftersom jag var på sjukan med Havanna och gjorde ekg igen, så jag skulle ringa min lärare i fredags ang schemat (dom gör schemat på torsdagen när alla har fått önska vilka dagar man inte kan gå i skolan) men jag glömde det!  Så jag går ringa direkt imorgon bitti och hoppas det är förlagt nån annan dag än måndagar. 


För övrigt är jag på jakt efter en byrå/skänk till havannas rum. Men inte en ny utan helst en väldigt begagnad sak som någon tröttnat på som jag tänkte piffa upp. Miljömedvetet och billigt! Men hittills har jag hittat ett par st men vet inte riktigt vad jag vill ha. Helst skulle man bege sig till nån stor loppis och fynda, men då behövs det både tid och bil. Men kanske är min käre pappa sugen på en loppisrunda inom en snar framtid? :) jaja, vi får se vad det blir. Nu ska jag gå och snora lite.

Ovido - Quiz & Flashcards