havannasmamma

Alla inlägg den 15 mars 2011

Av daniela - 15 mars 2011 20:11

  



   

Ser ni vad jag sitter och mumsar på såhär till en härlig pluggkväll? Chokladtryffel, javisst! Och vet ni, jag har gjort dem alldeles själv! Smaksatta med färsk chilifrukt. Sjukligt gott! Med lite sting i sådär =) Har velat gjort det i evigheter men inte riktigt vågat mig på det. Men det gick suveränt, visst tog det ett antal timmar med hackande, smältande, rörande, stelnande och rullande men resultatet är mer än förväntat. Det var tänkt som en överraskning till min kära sambo som gillar mörk choklad med chili. Men han fick jobba över till 00 så jag tjuvstartar. Vart ett gäng så det räcker och blir över.


I glaset är det jordgubbssaft, väldigt vuxet må jag säga. haha. Alkohol är något som konsumeras väldigt sällan här hemma och jag föredrar gärna något annat.


Nu ska jag skriva min bokrecension till engelskan och förbereda min muntliga presentation. Med lite jordgubbssaft och chilitryfflar till hjälp.

Av daniela - 15 mars 2011 12:23

Idag gjorde jag sista delen på nationella i Engelska vilket gick riktigt bra tror jag. Jag tror de andra delarna har gått lika bra. Har bara bokredovisning kvar imorgon sen är jag helt klar! Riktigt skönt :) Kommer bli ett bra betyg.

Sen är det svenskan kvar, den är jag nästan helt klar med men måste vänta på provtillfället så det blir lite försenat men jag får det klart iaf.

Och snart börjar nya kurser, spännande :) Psykologi, samhällskunskap B och historia A har jag sökt. Psykologin blev inställd på den skola ja hade sökt, så ska ringa runt och kolla vart jag kan läsa den istället. 


Havanna ligger och sover, så fort hon vaknar ska vi äta lite lunch, bege oss till tvättsugan och boka tid sen tar vi en tur till bibblan . Ska lämna igen lite böcker och passa på att kika runt lite med Havanna. Kanske låna en bra bok att läsa på kvällen, har läst alla hennes böcker 100 gånger nu. Mysigt ska det bli iaf! Sen får vi se vart det  bär, härlig dag så något spännande ska vi göra =)

Ovido - Quiz & Flashcards