havannasmamma

Alla inlägg den 17 mars 2011

Av daniela - 17 mars 2011 20:04

En annan rolig sak. Jag hade betygssamtal idag med min engelska-lärare. Gick igenom alla saker jag lämnat in och gick igenom alla delar av det nationella provet, ganska många grejer fick jag mvg på, dock så på två av mina skriftliga inlämningar hade jag använt lite väl mkt talsprål och fick vg. men jag fick MVG i slutbetyg! Så jäkla nöjd alltså. Hon sa även att innehållet i mina inlämningar lämpar sig för B-kursen med mycket argument, historia och litteraturbeskrivningar. Kul! Att jag skulle få VG rakt av på B-kursen var hon säker på, kanske borde gå den då. 

Hur som helst, jag är riktigt nöjd!

Av daniela - 17 mars 2011 19:13

Jag har slitit i tvättsugan i två dagar (ja, vi har mkt kläder) nu och är äntligen färdig. Kände mig riktigt duktig som fixade allt det där, och det fick jag även höra i tvättstugan. Men det lät mer såhär: 

"Vad duktig du är som hjälper din mamma så mycket att tvätta" ......

"Nej, jag bor själv, det är inte min mammas tvätt" 

"va, inte bor du själv inte, du är väl bara runt 17"

"Ja, det kan man tro...."

Sen gick jag. Fy vad jag är trött på att folk kommenterar min ålder konstant.

Sist jag var på jobbet frågade Erik hur gammal jag var, för några st hade tydligen slagit vad om min ålder. Och säkert några gånger i veckan undrar folk hur gammal jag är och jag får alltid reaktionen "MEN DU SER JU UT SOM *PIP*" lite olika gissningar vid pipet. 


Tänk om jag gick runt och sa till folk "Men du kan väl inte vara 28, du ser ju ut som minst 40!" . Det är tydligen inte OK.


Tänk på det innan ni reagerar helt upp i taket på att någon ser ung ut. Jag VET. 

Ovido - Quiz & Flashcards