havannasmamma

Alla inlägg den 24 mars 2011

Av daniela - 24 mars 2011 21:12

Bakar och pluggar på en och samma gång, det ni! Håller på med sam B just nu och det är ganska kul. Aldrig mera svenska säger jag! Jag blev helt chockad när jag såg att jag behövde läsa 30 sidor till första uppdraget, jag är numera van vid att det är ca 150 sidor, plus texter ur olika verk plus en roman till ett uppdrag. Herregud vilken enkel match, 30 sidor liksom. Samma med psykologin, 30 sidor. Men psykologin är jätte kul! intressant att läsa om hur man utvecklas sedan spädbarnsålder och hur skum våra hjärna är. Historian vet jag ej än. ska ringa min lärare imorrn och få reda på schemat som dom skulle fixa idag. Men den kursen är i skolan, alltid lättare i skolan. 

Nu är det dags att kolla till pralinerna igen!

Av daniela - 24 mars 2011 18:10

  Här är ett litet smakprov på mitt senaste projekt. Chokladpraliner fyllda med nougatkrisp. Och jag kan säga att det är den godaste chokladen jag har ätit!

Ikväll är nästa sort färdig, också ett slags nougatkrisp fast blandat med mörk choklad. Och krispet består av kanderade flingor som är hackat i små små bitar. Ska bli kul o se hur dom smakar! Har köpt Cellofan som jag ska göra små påsar av och lägga pralinerna i och bjuda på som efterrätt på lördag! En kul grej tycker jag. 

Ovido - Quiz & Flashcards