havannasmamma

Alla inlägg den 22 mars 2011

Av daniela - 22 mars 2011 19:02

Denna bild är ca 2 veckor gammal, sjukt god sallad med blandannat kronärtskocka, fetaost, solrodfrön och dressing gjord på tapenad. Syrlig smak med bismak av oliver.   


Och det här åt vi igår! Hade pangasiusfilér (hajmal) i frysen och tänkte att de borde användas upp. Panerade dom i rågmjöl, citronskal, dill och salt & vitpeppar. Serverades med en ratatouille och kall citron/dillsås. otroligt gott, billigt och nyttigt! Nästan noll fett och väldigt low carb!

Av daniela - 22 mars 2011 09:09

Vilken fin morgon vi har idag! Och jag har massa saker jag vill göra. Plantera om min gigantiska strandkastanj så den blir fin igen, köpa trall till balkongen, köpa färg och börja slipa ner matbordet och massa massa annat! Men blir nog ingetdera idag :P Havanna e hemma (såklart) idag oxå och hon är både pigg och glad och inte speciellt snorig. Skönt med en kort variant av magsjukan, ibland har man tur!

Christopher har precis lagt sig, jätte tråkigt tycker vi! Han kom hem vid halv 9 ca. Tydligen har han fått en halvtidstjänst på 20 tim/v. Jag trodde det var 16, men det här var ju ännu bättre! :) Som sagt, det enda tråkiga är att han måste sova halva dagen när han jobbar. Havanna verkar dock tycka det är mysigt, hon vill oxå krypa ner i sängen och gosa.


Tänkte slänga upp en bild på min uppfinningsrika mat jag gjorde igår lite senare, sjukt gott och supernyttigt!


Ovido - Quiz & Flashcards