havannasmamma

Direktlänk till inlägg 28 mars 2011

3-års trots, släng dig i väggen

Av daniela - 28 mars 2011 19:06

Den dära treårs trotsen undrar jag varför den kallas treårstrots. Havanna är i fullt sjå och testa sina (mina) gränser till varje pris och hela tiden nu för tiden. Visst, emllanåt är det rent av roligt så man inte kan göra annat än att skratta. Men just vid läggning och andra "roliga" saker vill man helst att det ska gå smidigt.

Idag "lurades" det om bajs i blöjan, napp, kissa på pottan och allt annat mellan himmel och jord innan hon gav sig. Hon försökte få mig att tro att blöjan behövde bytas efter att jag läst färdigt och bäddat ner henne. "nej, det är inget i blöjan, helt tomt" säger jag. "nää, pottan" .. frågar om hon behöver göra nr 2 och tydligen så ska hon det. Hämtar pottan och hon är på väg ut ur sängen, frågar igen om hon ska gå på pottan men då ska hon inte det. OK, bäddar ner igen..

"byta blöjan", men nej den är fortfarande tom. Men OK, byter blöjan, bäddar ner igen. Säger godnatt och går ut. "Maaaaaaammaaaaaaaa"

Sitter och pratar om alla barnen på dagis, tills vi lyckas bädda ner igen. Sen upp igen. OK, nappen ska det vara nu. Bädda ner igen och nuuuuu äntligen ligger hon.


Vadå treårs trots? Snarare ihållande-inte-försvinna-2-7-årstrots.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av daniela - 27 februari 2012 10:15

Ja det känns väl som att det är dags för ett litet inlägg! Har inte haft någon vidare lust senaste tiden. Har hänt en massa och ingenting typ, beroende på hur man ser det :-)   Kort kort uppdat. om hur det gick på SÖS med fosterljuden. Allt såg b...

Av daniela - 17 februari 2012 21:14

Här hemma har vi haft sjukstuga på eftermiddagen. Havanna fick feber på typ 1 sekund helt plötsligt en timma efter vi kom upp från dagis. Så vi har tagit det lugnt i soffan hela kvällen och kollat på film och ätit mat :-) Jag hoppas hoppas det är bra...

Av daniela - 14 februari 2012 20:16

Jag och Havanna har vart väldigt förkylda sen i söndags. Jag har vart småförkyld sen en vecka tillbaka och börjar bli trött på det nu. uuuusch. Vi kom i alla fall iväg till barnmorskan i måndags. Allt gick bra som vanligt och SF-måttet hade ökat me...

Av daniela - 10 februari 2012 09:42

Snart är klockan 10. Jag har precis fixat klart med "morgonrutiner", lämnat H på dagis, promenerat daghunden, fixat sängen, dammat och dummsugit typ. Så nu känner jag i princip för att gå och lägga mig igen, haha. Fortfarande lika trööött.   Hur ...

Av daniela - 9 februari 2012 11:27

Det är redan torsdag, så skönt! Längtar till helgen så C kan vara hemma lite, dessutom jobbar han bara lördag kväll denna vecka på fritidsgården. Idag ska jag hänga med Emmi som är påväg över, så jag ska försöka rycka upp mig lite. Är så jäkla tröt...

Ovido - Quiz & Flashcards