havannasmamma

Alla inlägg den 16 maj 2011

Av daniela - 16 maj 2011 20:12

Jag hade ju en tid på VC. Träffade läkaren och sen skulle jag sätta mig i väntrummet för att träffa en sköterska för att ta ett prov. Hon kommer ut (jag är den enda som sitter där) och hon säger nåt jag inte riktigt hör. Går in, hon topsar mig i halsen (vilket inte verkade skumt, jag sökte ju för hosta b.la) Sätter mig i väntrummet igen för att komma till läkaren då kommer sköterskan tillbaka. Det var inte mitt namn hon ropade upp så jag hade gått in och tagit någon annans prov, hon brukar alltid fråga efter persnr sa hon men hon glömde det just den här gången. Haha, så det kan gå. men fick iaf lite extra provresultat, plus stick i fingret.


Hursom, allt var bra, bara elakt virus. Hostmedicin fick jag och blev väldigt lycklig! Sooova i natt, äntligen! Tog direkt när jag kom hem och sen hämtade jag havanna. Jag är tydligen en riktig mes. Mina ben skakade fördärvat och jag kunde inte hälla upp mat på tallriken för händerna skakade så mycket. Något morfinbaserat hostdämpandegrejs. Undrar hur min kropp skulle reagera om jag skadade mig och skulle behöva morfin, haha vill inte ens veta. Phjuu.


Av daniela - 16 maj 2011 10:24

Min jobbhelg är färdig, och det är jag med. Har blivit ännu sjukare så jag håller på att bli galen. Ska till VC om 30 min och hoppas på att få en mirakelmedicin.


Havanna är sin första riktiga dag på dagis idag, känns både och faktiskt. Saknar det gamla dagiset sjukt mkt, allt var så mycket bättre där. Men det kanske ger sig med tiden. Ska ta upp lite frågor om deras arbetssätt på utvecklingssamtalet. 

Jag hoppas verkligen att dom kan åtgärda det som vi tycker funkar mindre bra, och att vi snart märker att det faktiskt är bra! Inte det att det är dåligt i bemärkelse, men det förra var så otroligt välorganiserat och lugnt, så som man önskar att alla förskolor var. 


Nu ska jag slänga på mig kläder och besöka VC. Hej!

Ovido - Quiz & Flashcards