havannasmamma

Direktlänk till inlägg 3 maj 2011

BMI-djävulen

Av daniela - 3 maj 2011 11:13

Det här med BMI, är det inte skrämmande? Om man inte vet någonting om vad det är som avgör vikten på just din kropp kan man ju bli helt lurad! Jag är ganska tunn, väger inte mycket och mitt BMI ligger på 19, och 18 är underviktig. men jag är absolut inte på gränsen till underviktig. Jag har tappat hela arslet nån stans på vägen efter jag fick Havanna och jag har jäkligt smala ben- pga avsaknade muskler! Och jag har visst fett, på magen, lööööv handles. Precis som många andra, som jag tenderar att bli av med inom en snar framtid. Men enligt mitt BMI behöver jag äta upp mig, äta mera och gå upp iaf 3-4 kilo i vikt. Det skulle resultera i en riktigt mjuk mage och kanske lite mer rumpa. Men min kropp skulle inte må bättre. Jag äter mindre än vad jag gjort hittills och nyttigare. För jag tenderar att ta bort resterande fett och få tillbaka min rumpa genom träning = muskler. Så visst, jag kanske går upp nåt kilo, men inte för att jag kommer äta mer, utan för att jag kommer äta mindre och träna mer. Mitt fett ska bli muskler, och muskler väger också men det näms aldrig när man pratar om BMI, det pratas bara om att gå ner eller upp i vikt och då genom mat.


Låt er inte luras! 

 
 
Ingen bild

Rebecka

3 maj 2011 12:58

Mycket bra skrivet Daniela! Alldeles för många hakar upp sig på BMI:t utan att veta vad det innebär!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av daniela - 27 februari 2012 10:15

Ja det känns väl som att det är dags för ett litet inlägg! Har inte haft någon vidare lust senaste tiden. Har hänt en massa och ingenting typ, beroende på hur man ser det :-)   Kort kort uppdat. om hur det gick på SÖS med fosterljuden. Allt såg b...

Av daniela - 17 februari 2012 21:14

Här hemma har vi haft sjukstuga på eftermiddagen. Havanna fick feber på typ 1 sekund helt plötsligt en timma efter vi kom upp från dagis. Så vi har tagit det lugnt i soffan hela kvällen och kollat på film och ätit mat :-) Jag hoppas hoppas det är bra...

Av daniela - 14 februari 2012 20:16

Jag och Havanna har vart väldigt förkylda sen i söndags. Jag har vart småförkyld sen en vecka tillbaka och börjar bli trött på det nu. uuuusch. Vi kom i alla fall iväg till barnmorskan i måndags. Allt gick bra som vanligt och SF-måttet hade ökat me...

Av daniela - 10 februari 2012 09:42

Snart är klockan 10. Jag har precis fixat klart med "morgonrutiner", lämnat H på dagis, promenerat daghunden, fixat sängen, dammat och dummsugit typ. Så nu känner jag i princip för att gå och lägga mig igen, haha. Fortfarande lika trööött.   Hur ...

Av daniela - 9 februari 2012 11:27

Det är redan torsdag, så skönt! Längtar till helgen så C kan vara hemma lite, dessutom jobbar han bara lördag kväll denna vecka på fritidsgården. Idag ska jag hänga med Emmi som är påväg över, så jag ska försöka rycka upp mig lite. Är så jäkla tröt...

Ovido - Quiz & Flashcards