havannasmamma

Alla inlägg den 2 april 2010

Av daniela - 2 april 2010 22:56

Ännu ett slut på en trevlig hemma-kväll!

Lagade sjukt god mat, Parmalindad fläskfilé med provensalsk grönsakslåda och balsamsås. Fläskfilén var även fylld med en blandning av parmesanost, färsk basilika och soltorkade tomater. En succé! Smakupplevelse som gärna görs om.


Annars så har vi avnjutit lite fredagsmys i form av True blood och lite snacks. En promenad blev det även som utlovad med en gungtur, havanna tyckte det var så roligt så hon satt och skrattade.  


Klockan är alldeles för mkt för lilla mig egentligen, men nu är det dags att sova och se vad morgondagen bjuder på!

Av daniela - 2 april 2010 12:25

Kom precis innanför dörren, har vart med pappa och storhandlat. Fy vad jobbigt. Haha. Men Havanna hade jätte roligt iaf! Fick ju leka massa med morfar i affären. Hon gick inte med på att sitta i kundvagnen efter att morfar bärt henne, så han fick till o bära henne hela tiden ist. 2000 gick det på, men då handlade jag middag och helglunch i två veckor, och över en månads ranson av både blöjor, välling och våtservetter. Kom undan ganska bra. 1 ½ papperskasse grönsaker blev det, det ni! Ingen som kan säga att vi inte äter tillräckligt med grönsaker ;) Till och med pappa blev lite förvånad över hur mkt grösaker och rotfrukter jag handlade.

Havanna sitter och sover i bilstolen, och det ska hon få göra tills hon vaknar, så trött blev hon, med tanke på att hon skippade sin förmiddagslur eftersom vi var i affären.

Ska ta o börja packa upp maten snart, när jag orkar. C är o tränar så funderar på att vänta tills han kommer, men skulle va skönt att få bort skiten.


Sjukt härligt väder idag dessutom! Så blir nog en promenix i det fina vädret senare, så kan jag ladda ordentligt för fredagsmyset jag inhandlade ;)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards