havannasmamma

Alla inlägg den 15 april 2010

Av daniela - 15 april 2010 20:10

God kväll! Idag tog vi ut cyklarna till slut. Jag och Ingela alltså. Med ungarna. Cyklade ner till aspuddsparken. Väl där tog ni en fika sedan ville barnen gå runt lite. Havanna fick syn på en grupp med höns och tuppar som knatade runt. Havanna bokstavligen sprang till dom! medans hon höll mig i händer såklart. Hon tyckte det var så roligt att titta på djuren. sen stod vi och tittade på hästen när den åt, det var oxå väldigt intressant :P Sen kom Isabelle och Elysia, det var jätt kul! inte träffat dom på evigheter! ska göras om snart. sen när vi väl började rulla hemåt, det började bli sovdags för ungarna sådär på eftermiddagen så däckade både havanna och felicia direkt i cykelstolarna! haha såg så roligt ut, såg ut som vi kom med en varsin dock eller icke levande bebis så som dom hängde med huvudena. Så det var nog skönt att komma hem :) Sen har vi bara vart hemma och lekt resten av dagen :)


Imorgon blir det att fira alex, ska bli så kul! så mysigt att bara gå ut och äta och snacka massa skit! synd att det blir dåligt väder, men det kommer bli perfekt ändå :)

Av daniela - 15 april 2010 10:15

Först vill jag bara tacka för den fina kommentaren. Skönt att höra att det inte bara händer hemma hos mig..


Fick precis ett telefonsamtal om ett annat jobb jag har sökt. Bara för att jag har fått jobb nu. Haha, så typiskt :) Men jag tacka nej, för det är inget jag vill jobba med egentligen, så känner mig så nöjd med det första jag fick! Men måste erkänna att det känns lite surt att tacka nej till jobb ;) Kul att få lite feedback iaf när man söker.


havanna ligger och sover på balkongen, i vagnen. sover så jäkla bra då. Vi ska ut och cykla sen. Men jag har fått sånt halsont, helt svullen men bara på ena sidan dock. hmm.. Aja, hoppas det inte blir värre och att jag blir sjuk.. Ska ju fira Alex imorrn som fyller år :) Men det känns dock som att det är nåt på G, men det skulle väl vara bra typiskt? ..


Tog mig i kragen och hängde upp tvätten och slängde i en ny, bäddade sängen och plockade undan havannas leksaker. Köket ser rätt okey ut, så jag orkar inte pilla med det. känner mig lite halv slö idag. Brorsan skulle ju komma idag med och fixa datan. så kanske den börjar funka igen på riktigt..

Av daniela - 15 april 2010 07:59

Hade en jätte mysig kväll igår. Alex kom hit efter jobbet, vi käkade hamburgare (hemma) och köpte alldeles för mkt godis! Satt och skrattade och grinade. Haha, så kan det gå ibland, farligt att skratta för mkt ;) Kollade på andra avenyn och glodde runt på nätet och fick oss ett par goda skratt. Mkt trevligt alltså.


Imorse ramlade havanna ner för sängen 2 ggr! Jag vet inte hur ja ska göra. har ställt hennes säng intill våran så hon inte ska kunna ramla ut. men då kryper hon ner till fötterna och tar sig ner där. Jag kan inte ha henne i våran säng längre pga att hon tar sig ner, osmidigt och blir jätte ledsen (såklart). Men samtidigt är det nästintill omöjligt att få henne att sova hela nätterna i sin säng varje natt. det går ibland, och ibland gör det bara inte det. Och vissa nätter är jag så trött så jag kommer inte ens ihåg när jag tog över henne, eller varför. I natt var en sån natt.

Äsch.. Känner mig bara som världens sämsta när jag har "låtit" henne trillat ur sängen, får så himla dåligt samvete och det är så jobbigt. Får väl helt enkelt vara stenhård på att hon inte får komma över på natten, och sedan sätta upp ögonen med tandpetare hela dagen eftersom det antagligen kommer resultera i ännu mer sömnlösa nätter..

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards