havannasmamma

Alla inlägg den 16 april 2010

Av daniela - 16 april 2010 10:56

Halsont och huvudvärk = ingen bra start på helgen.. Jag som var sjuk nyss? Jag som ska fira alex i stan ikväll? Det kan jag väl bara fetingglömma om det inte blir bättre..

Har iaf försökt plugga lite nu medans havanna ligger och sover, men det är inte det lättaste när jag inte är på topp faktiskt. Måste bli klar under helgen faktiskt.

Nu är jag riktigt trött på att inte hinna med. Blää säger jag. alltid stressad över skolan. Just det, måste ju söka nya kurser alldeles snart! Måste ju se till att jag inte har nåt liv under sommaren ju... haha nej vad bitter jag låter nu. Det kommer bli bättre när skruttan börjar på dagis, bara just nu det är så jäkla mkt. Sänker mina krav nu iaf, Godkänt så blir jag glad. Har dock fått hösta betyg på svenskan 2 ggr i rad nu, och VG på engelskan hittills. Men det mesta hänger ju på den muntliga examinationen. Och i Svenskan lär det ju afa bli ett VG, men engelskan har jag mest "bara" gjort uppgifterna, inte memorerat alla tusen glosor som tillkomer för varje sida. och heller inte läst allt jag borde. Så får jag frågor angående det, så kommer jag stå mållös, men klart ett Godkänt iaf. <Skönt. Inget plugg till nästa mammaledighet iaf ska jag säga!

Av daniela - 16 april 2010 07:13

Jag lyckades få Havanna att sova i sin säng hela natten! Och dessutom fick jag sova mestadels, sjukt skönt! Hoppas att det fortsätter lika bra.

Hon har börjat tycka om sin poängfåtölj hon fick för ett tag sen. en sån där söt liten barnfåtölj. Hon klättrar upp i den och står och gungar mot ryggstödet, sen kämpar hon med att komma ner, oftast får man hjälpa, sen ska hon upp igen! haha.

Vi har ju en nästan likadan stor fåtölj och den har hon oxå lyckats börja klättra upp i   . Förstår inte hur hon kan lyckas, det är ju ganska högt. Bara att erkänna att hon faktiskt börjar bli stor :)


Lite bilder från igår :)

  Havanna precis nyvaken från vagnen på balkongen.

  Mys med mamma!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards