havannasmamma

Alla inlägg den 7 april 2010

Av daniela - 7 april 2010 21:59

Nu har C precis åkt och jag har min vanliga lilla egentid på kvällen, dock sovdags för mig alldeles för snart. Vi hann iaf äta en god middag tillsammans efter hans träning och den bestod av fiskgryta med tomat. sjukligt gott varje gång.

Och imorgon blir det omtalade cykelköpet av! Finally. kl 11 gäller det. Sedan blir det förhoppningsvis en invigningstur med havanna ner till bibblan för att låna böckerna till engelskan och svenskan. Hade velat gå och simma imorgon med, men det blir ju lite tajt. Får nog ta det på fredag. Simmade ju lite idag och det var underbart skönt för hela kroppen, bra träning det där. och kanske ska börja utnyttja mitt kort eftersom jag faktiskt betalar för det.


Bra, nu börjar ögonen svika mig. Då kanske jag kan sova trots allt.

Godnatt på er!

Av daniela - 7 april 2010 17:32

"För bara sju månader sedan hade vår triangelrelation verkat så hopplös, tre hjärtan krossade av orsaker som inte gick att undvika. Nu var balansen perfekt. Det kändes vidrigt ironiskt att alla bitar skulle falla på plats strax innan hela pusslet slogs sönder."

 

Detta citat är taget ur boken "Så länge vi båda andas" av Stephanie Meyers. Jag tycker att det är tänkvärt för att just precis så brukar väl livet gå till? Vi kämpar, knögglar och försöker förstå oss på varför situationer inte blir som vi vill. För att sedan lösa "uppgiften" och känna att allt är helt perfekt! Och just när vi känner det, eller åtminstonde ett litet tag senare blir vi tvungna att ta tag i livets hårda bitar igen. För aldrig, inte för någon, faller allt på plats från att vi föds. Vi får försöka och försöka igen tills vi lyckas. Och som att det vore förutbestämt, så kommer nästa svåra val och uppgift att pussla ihop.



             

Bokomslaget.                          Stephanie Meyers.        

Av daniela - 7 april 2010 15:31

Jag har spenderat 2 ½ timma åt skolarbete, och det känns underbart! Inte ofta jag får tid såhär att sitta ensam hemma och bara studera. Helt sjukt skönt att slippa göra det alldels trött på kvällen efter jag vart igång hela dagen. Har fått sjukt mkt gjort. Gjort klart 2 uppgifter i svenskan, och gjorde en i förrgår, så nu e d klart! Kommer publicera 2 av dessa i min blogg, då det är en del av uppgiften.

Jag är klar i förtid, för första gången! Känns sjuuuukt bra! Nu har jag dock Engelskan kvar, men det kommer jag hinna med tanke på att jag e klar med svenskan. Märkte dock att jag kan vara lite överamitiös. Ska göra ett muntligt föredrag till min examination i maj. Och till den här inlämningen ska jag bifoga mina stödord. Så blev ju tvungen att göra klart hela föredraget. Och jag hade bara fått med en tredjedel av allt jag skulle säga, och tog tid. och det visade sig att jag redan hade överskridit tidsgränsen. Så fick ändra upplägget, så det blev inte riktigt som jag hade velat. Har valt att ha ett föredrag om barnvagnar. Då jag presenterar olika sorter, alltså typ dou, kombi, olika hjul osv osv, inte märken. Sen tänkte jag ta upp vad man ska tänka på vid köpet, vart man köper, vad man ska kolla upp om försäljaren och sånt, men fick dra ner på det så föredraget bara behandlar olika formers vagnar. Kul var det faktiskt!


Jaja. Imorgon troligtvis kommer båda mina uppgifter upp här i bloggen (inte föredraget) om det intresserar någon.

PUSs

Av daniela - 7 april 2010 08:30

Godmorgon kära läsare! Hur mår ni idag?

Jag känner mig okej pigg idag. Hade dock det as jobbigt att natta havanna igår, hon vägrade bara sova, 1 ½ timma mycket bråk och bebisskrik senare så somnade hon dock. Hade henne i sin säng hela natten oxå, vaknade ett antal ggr, men lyckades få henne att sova vidare där, Halv sju verkade hon pigg så då fick hon komma över till mig som inte var lika pigg, så låg vi där en timma nästan. Så skönt att jag lyckades ha henne i sin säng hela natten! Så hoppas att vi kan fortsätta så verkligen.


Idag då? Joo, idag ska vi bada! Jag och Havanna ska bada med hennes kära morbror och moster! Måste komma ihåg att dränka henne i babyolja bara, hon blir så torr av kloret. Sen har ju tanken vart att vi ska köpa cykel idag (hur många ggr har ja inte sagt det då? ) för vi hittade en jätte bra, men killen som sålde den skulle inte komma hem förs idag. Men tror inte vi kommer hinna, eftersom vi ska bada, sen när vi e klara ska C och Havanna in till stan och fika med några konpisar och jag ska vara hemma och plugga plugga plugga. Men jag hoppas hoppas att vi kan fixa det!

Annars så väntar jag fortf på svar från det där jobbet jag sökte. Och de som inte gick vidare skulle få ett mejl, och de som hade gått vidare skulle få ett samtal. Så jag vågar ju knappt öppna inkorgen varje gång jag har ett nytt mejl.

Blev ett långt inlägg, så kan d gå ;) Ha en underbar dag! Och kommentera gärna nångång ibland, vore kul o veta vilka som läser.

PUSS

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards