havannasmamma

Alla inlägg den 4 april 2010

Av daniela - 4 april 2010 19:38

Jag har överträffat mig själv. Precis ätit tre rätters med älsklingen som jag har lagat. Sjukt gott! Det är verkligen värdefullt med en lätt aptitretare när man e hunfrig, då slänger man inte i sig huvudrätten, och kan få ner en efterrätt.

Maten bestod av tomatröra på mörkt bröd, "godaste spaghetttin med balsamicotomater" och vitchoklad-yoghurt med färska bär. Sjukligt gott. Havanna var lagom förtjust i efterrätten ;)

Hur som haver, rekomenderar er att testa till vardags nångång, eller en mysig helgmåltid. Enkelt och gott. Tar inte mkt extra tid, och man njuter dubbelt av maten.

Av daniela - 4 april 2010 12:27

Jag har inte kommit så långt idag.. klockan e halv 1 och jag har inte ens orkat sätta på mig bh:n än. mjukisar och t-shirt äger ibland alltså. Men det blir det nog ändring på, då svärmot hörde av sig precis och ska komma över idag, vore sjysst o va lite representabel kanske ;) Så jag vette sjutton hur det blir med cykelköpet idag, får väl dra ut på det ett tag till. Ibland önskar man att dygnet hade flera timmar. C är och tränar, as usual, kul för han dock! Ska oxå försöka komma igång igen i veckan. vart ju helt dött där efter operationen. fick ju inte träna på 5 veckor, sen har det bara inte blivit av, som sagt, tänk om dygnet hade flera timmar.. Men i sommar kommer jag ha mera tid. C flyttar hem på heltid 2 Juni, Havanna börjar på dagis i samma veva. Då kommer jag kunna ha lite tid till mig oxå. Ska bli jäkligt skönt om jag får säga det. Jätte mysigt att vara heltidsmamma, men vafan.. Man måste väl ro om sig själv ibland med? Så det ska jag pyssla med i sommar.

Av daniela - 4 april 2010 10:20

Ännu en morgon! Härligt.

Mindre härligt var det inatt när Havanna inte ville sova. eller jo, hon sov. typ.. Men hon vände på sig hela tiden, kröp upp på mig, pillade sönder mina nagelband, skallade mig i ansiktet, bajsade 2 ggr.. 4 timmar höll hon på! kl 3 tror jag att ja lyckades få henne att ligga still i hennes egna säng. Jag trodde jag skulle dör för ja var så trött. Fy för såna nätter alltså. Men är glad att hon inte skrek hela natten iaf.

vi vaknade dock inte förs 9, skönt, men rutinerna rubbas ju, igen!

jaja..


Ska försöka få tag på en cykel idag, det är fan cykelväder nästan varje dag nu, så nu får det bli av! Sen bara rulla ner till coop och köpa cykelstolen jag spanat in där ;)

wohoo.

Tråkigt inlägg, men jag är seg och inte alls så pepp idag. Kanske blir bättre sen.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards