havannasmamma

Alla inlägg den 10 april 2010

Av daniela - 10 april 2010 13:46

Nu har jag och Havanna kommit upp ur ett bad, eller rättare sagt, hon badade och duscha. Riktigt skönt och mysigt. Men hon skulle ju promt ställa sig upp hela tiden vilket jag ansåg vara en mindre bra idé. Men såklart, måste ju göra som mamma gör, och on står ju upp, så varför inte jag? ;) Fick äntligen bort messmöret från hennes lilla hår. Hon hade gosat runt ordentligt vid frukosten i morse, så det satt hårt. Torkar ju och blir som lim! Men hon tycker om det, så det får jag väl ta ;)

Nu har hon lärt sig att när mamma sjunger "klappa händerna när du e riktigt glad" så ska man klappa! haha, det är så roligt, så fort jag börjar sjunga börjar hon klappa fibrylt. så söt. Måste iväg o köpa skor och vårjacka till henne snart oxå, börjar tryta lite grann.

Nej nu ska vi väl fortsätta lördagsslöa här hemma :)

Av daniela - 10 april 2010 10:52

Redan lördag, tiden bara springer iväg. Igår hade vi lite fredagsmys med godis och trueblood. Sjukt bra serie alltså.. Spännande!

Idag så är C borta hela dagen. Först möte, sedan ska han på Bjj-läger. Det håller på till kl 5, så han kommer väl hem lagom trött efter all träning vid halv 7. Samma sak imorgon. Kul för han :) Vad jag och Havanna ska göra vet jag ej. As kasst väder idag igen, så har ju inte direkt lust att gå ut. Men vi får se.


Är iaf sjukt glad att jag fick jobbet! Woohoo. De ringde igår och berättade den goda nyheten. Så fast tjänt (provanställning först) på varannan helg, och sedan ett sommarvikariat med lite fler timmar. Så sjukt skönt. Glad jag blev. Hoppas det funkar med att plugga 100 % oxå. Jag tror det iaf. eftersom jag inte kommer jobba så många vardagar, så då borde jag hinna plugga när havanna e på dagis. E ju trots allt sjukt effektiv på dagarna när havanna inte e hemma så.

Så det blir att spara undan pengar till våran resa vi har tänkt att ta :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards