havannasmamma

Alla inlägg den 12 april 2010

Av daniela - 12 april 2010 20:49

Åh, Havanna somnade så mysigt idag. efter välling i soffan så la hon sig på sidan och somnade nästan direkt. så jag fick bära in henne till sängen sedan. Underbart! inget bråk ikväll inte.


Just det, har glömt berätta. Igår var jag över hos emelie och umgick med henne och emmie. Sjukt trevligt. sen när vi gick till affären, hade jag havanna i cykelstolen med hjälmen på (såklart) eftersom vi hade cyklat dit. på en bänk utanför affären sitter en tjej i 35 års åldern med hennes mamma (antog jag) och pratar. och efter en stund så frågar hon om inte hon kan få ta ett foto av Havanna för hon tyckte hon va så himla söt! haha, vad paff jag blev. Och havanna satt där och log och sög på underläppen som hon brukar göra, inte konstigt att hon tyckte hon va så söt :)

Sen påminde ju min kära sambo mig idag när vi pratade om detta att en kvinna stannade vid mig på drottninggatan för ett tag och sen och sa att jag skulle passa perfekt som ansiktsmodell! haha. Hon ville bara säga det, hon hade tydligen jobbat som fotograf eller nåt liknande (kommer inte ihåg va hon sa riktigt) och ville bara berätta vilket vackert ansikte jag har.

Så roligt när man får höra sånt där av folk! Så ni kanske ser mig och Havanna på nåt tidningsomslag snart ;) Haha.

Min dotter är så vacker, likaså min underbara pojkvän som jag älskar så.

Av daniela - 12 april 2010 18:09

Nu har jag och lillskruttan precis ätit middag, och självklart ska hon äta själv med skeden! haha. Vilket resulterar i en helt orange bebis. Det var tomat i maten. Så söt.


Sitter här och njuter av vårsolen med öppen balkong och det är så underbart så jag vet inte vad. Helt otroligt att det är sommar snart. Jag bara njuter, och det tror jag min dotter gör med. Har vart och hämtat ut mitt leg idag, efter 4 månader. Skönt att ha det gjort! Sen tog vi en promenad hela familjen genom söder på G till parterapin. Sista gången idag, lite sorgligt. Han e så sjukt bra våran terapeut. Kommer sakna att gå dit.


Jag ska lägga havanna om 45 min, sedan hoppas att jag har tålamodet att fortsätta läsa min bok. Hoppas ni har en bra kväll i det sköna vädret :)


PUSS

Av daniela - 12 april 2010 12:05

Nu sitter jag på balkongen i linne och har det riktigt skönt. Rullade ut min gamla matta här, passade som ett smäck! det är ingen tyg matta, jag vet inte riktigt vad den består av, men alldeles perfekt här ute.

Så sjukt skönt! och havanna kryper runt här ute och leker, så himla skönt för henne. Bra med lite D-vitamin! Det känns ju verkliegn att våren e här nu, och då e d inte långt kvar till sommaren! Jag längtar så.

Nej, nu försöker Havanna låsa mig ute, hej!

Av daniela - 12 april 2010 07:38

ja, nu är det måndag igen, och vi borde åka till mammagruppen idag som alla andra måndagar. men de skulle på utbildning idag så det är inget. jätte synd, men nästa måndag så! Jag hade sett fram emot måndagen massor, för hela veckan har de sagt att på måndag ska de bli sol och jätte varmt! Men det är så mkt moln och dimma så jag kan inte ens se ut till vägen som befinner sig en bit från berget här utanför oss.

Och så ska det tydligen fortsätta hela dagen:/ Tråk..

Så jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på idag vi. Ska iaf ner till telefonplan och hämta upp Havannas medicin som är klar på apoteket. den 20:de ska vi till karidiologen igen efter ett halvår! ska bli så skönt, och förhoppningsvis får vi börja trappa ner medicinen. Det enda som gör mig lite nervös sådär är ju att de frågar ju om hon har haft rusningar, eftersom om hon har haft det måste hon ju fortsätta med medicinen. Och Nej, hon har inte haft rusningar- Vad jag vet iaf.

Det är jätte svårt att veta, ibörjan när hon va alldeles nykläckt kände jag på henne hjärta så fort hon gjorde minsta ljud, men nu är det inte så att jag tänker att det är hjärtat så fort hon skriker. Men jag hoppas att hon inte haft några och att det märks tydligt om hon skulle få några. vi får se vad dom säger, men jag tror det kommer gå galant :) Men mamma som man e, så blir man ju lite orolig och nervös.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards