havannasmamma

Alla inlägg under maj 2011

Av daniela - 12 maj 2011 18:25

Vi gjorde ju ett till 24-timmars EKG för ett par veckor sen eftersom vi höjde dosen på hennes medicin. Vi var säkra på att det ite skulle synas några rusningar eftersom hon inte hade några utbrott under det dygnet som utlöser dem.

Så idag ringde hennes läkare, men hon hade rusningar i alla fall. Så de framkallas lättare än vad vi trodde. Hon hade fått rusningar när hon blev lite arg, inte utrbrottsarg, utan bara normalt arg som alla barn blir ett par ggr om dagen. Så nu måste vi byta medicin eftersom den inte fungerar alls, och senaste tiden har hon haft rusningar varje gång vi gjort EKG.

Så om en vecka kommer vi få en kallelse till Karolinska sen ska hon läggas in i minst 1 dygn för att kolla att inte inte hjärtat reagerar dåligt av medicinen. Så det blir samma visa som när hon föddes, uppkopplad på den där jäkla maskinen med ekg på hela kroppen, och ha koll på alla prover och blodtryck. jag är bara orolig för hur sjutton det ska gå till, hon brukar inte palla mer än 5 minuter med de där sakerna hos läkaren när vi tar en snabbkoll. 


För ett år sen slutade vi med medicinen och sa hejdå till alla läkare och sjukhus eftersom alla trodde att det hade försvunnit. Nu ett år senare är det ännu värre och vi måste starta om från ruta 1 med ny medicin. Dessutom är den mycket starkare och man kan må fysiskt dåligt av den, jag hoppas hoppas att den här fungerar! 

Av daniela - 11 maj 2011 06:26

Idag blir vårat mirakel 2 hela år! För exakt två år sen var det en timma tills hon väckte mig från magen och berätta att det var dags att komma ut till världen. 

Hur snabbt har inte 2 år gått då? Hon var nyss en bebis och nu pratar hon och beter sig som en lite människa. Hon äter min mat och är duktig på att bli tvär på mig när hon inte får bestämma själv. Fantastiskt! 


Först ska vi gå till dagis en sväng, Havanna ska få vara där från 9-12 ca ensam. Sen ska vi vila och efter det ut och cykla, eftersom det är hennes nya favoritsyssla! baka tårta ska vi oxå göra och äta middag, öppna presenter och mysa. Sen kommer Havannas farfar med familj över.


Förresten, kommer ni ihåg när man vaknade sådär tidigt när man fyllde år när man var liten? för att man var så förväntansfull och allt. Havanna har redan börjat, kl 04 ville hon upp. Det ska börjas i tid :)

Av daniela - 10 maj 2011 12:34

Nu är vi hemma igen, stannade kvar och åt lunch. H ville absolut inte gå hem. Lovade dock en cykeltur så då gick det bra! Så det ska vi göra så fort hon vaknar :)

Parkerade skruttan utanför i vagnen, bra med frisk luft . Älskar att vi har både loftgång och stor balkong!


blir man inte bra lycklig av sånt här väder? jag vill göra allt i hela världen på en gång! men först ska jag plugga klart innan tjejen vaknar.


Btw, dränk mig gärna med filmtips till kvällen!

Av daniela - 10 maj 2011 09:50

Är redan hemma från dagis, utan barn ! Vi var där och havanna lekte på som vanligt och alla var ute. Pratade med hennes pedagog om imorgon då jag ska gå och lämna henne själv ett tag. Hon sa att jag kunde testa nån timma redan idag eftersom havanna redan igår inte brydde sig om jag var där eller inte.

Så jag gick fram till Havanna och sa att mamma går ett tag och frågade om hon ville vara kvar. jaaa sa hon. OK, fick en stor kram och en puss. Heeddååå! haha. Hon tittade inte ens efter mig utan fortsatte bara att leka. Mammas stora tjej <3

Så imorrn får hon gå ett tag själc oxh på torsdag är det utflykt till hammarby sjöstad. Myspys.

Av daniela - 10 maj 2011 07:04

Igår började inskolningen på nya dagis. Jag visste att det skulle gå bra, men inte så bra! Bar inte Havanna en enda gång. Sen gick vi in i deras "bollrum" där dom har ett stort bollhav med rutchkana ner i och gungor och massa roligt. Sen skulle jag prata med en av pedagogerna om lite saker så Havanna var kvar där inne med sin "huvudpedagog" och barn och hon sa inte ett knyst! Brydde sig inte alls att jag gick. Hon var helt självständig hela tiden vi var där och tog för sig så himla bra. Så jag är inte orolig alls.

Idag ska vi dit igen, vill bara nämna hur jäkla skönt det är att ha 200 m till dagis ;)


Bjuder på några bilder från dagarna.


havanna fyller år imorrn och hon fick en cykel i förskott av oss. Vi har vart runt och provat massa olika cyklar och eftersom hon inte förstår varken födelsedag eller varför hon inte kan få använda den direkt tyckte vi att det var en bra idé i det fina vädret. Och gud så kul det var!

 

i söndags lekte vi i massa parker :)



   


Älskar den här bilden! Hon ser så funderande ut, en riktig modellbild!


 

Både Havanna och hennes hår tyckte att det gick fortf och var roligt :)


 

Av daniela - 8 maj 2011 19:58

Vi har ju haft en helt underbar dag idag! Solen har skinit hela dagen och det har vart varmt, varmt! Vi gick ut och köpte glass för att sätta oss i parken. Där blev det massa lek och bus med fina ungen, som hon var nöjd! Tog cykeln och cyklade iväg lite, hittade ett dagis med massa roliga rutchkanor och andra aktiviteter på. Avslutade med en GOD pizza innan vi cyklade hemåt. Dagen har fyllts med massa lek, bus, kärlek, sol och mat! Jag har ätit glass, pizza, chips, druckit coca cola. En riktig ätardag. Och jäklar vad gött det har vart, inga rutiner, inga måsten och inga "jag får inte". Man måste få ha sådana dagar oxå ;) Ha en du med!

Av daniela - 8 maj 2011 10:22

Att det alltid ska kännas likadant dagen efter, haha. Eller så är jag verkligen en liten halvklen mamma som aldrig är uppe efter kl 22 på kvällarna och nästan dör när klockan slår 00 ;)


Vi hade iaf en riktigt trevlig kväll igår. Satt hos C&W med massa blandat folk igår och pratade och hade det najs! Senare förflyttade vi oss till berns och dansade och allt sånt man gör på krogen :) Vid 02 kände vi att det var dags att åka hem så vi vandrade till tuben och hem kom vi tillslut. Jag har verkligen ingen röst idag, som jag nämnde blev jag ju hes igår bara sådär och det hjälpte ju inte av all hög musik och prat direkt. Men det går nog över snart dock.

Hursom hade vi en grymt trevlig kväll med massor av roliga människor. Nu dröjer det till nästa barnvaktskväll. :)

Av daniela - 7 maj 2011 09:55

angående Gojibären, lite prisupplysning:


Life och liknande hälsokostbutiker (kanske finns undantag) tar över 400kr/kg, vilket jag anser är alldeles för dyrt. I ringen i skanstull finns det dock ett företag som står och säljer i gallerian, där tar dem 189kr/kg. Så jag rekommenderar att åka dit om ni vill prova det här mirakelbäret! Räcker länge dessutom, helt klart värt det.

Kanske är billigare över internet, men jag föredrar att handla face to face, så jag har inte undersökt saken. Om någon är intresserad av att veta kan jag dock göra det.


Nu ska vi ut!

Ovido - Quiz & Flashcards