havannasmamma

Alla inlägg under maj 2011

Av daniela - 7 maj 2011 07:42

Idag vaknade jag nästan utan röst, kul! Bara för att vi ska ha barnvakt ikväll ska ja såklart bli lite dålig. Men jag tror inte att jag är sjuk, trött är jag men det kan ju lika gärna vara för att havanna inte ill att jag ska få sova ordentligt. Men jag tror att det bara är halsen som är påverkad. Stämbanden ville gå på lite semester helt enkelt. Så planen är fortfarande att vara barnledig ikv. Hoppas hoppas att jag inte ska bli sjuk!


Idag har vi tänkt att fortsätta jakten på cykel till havanna, jag skulle dessutom vilja kolla på skor, skulle behöva (vill ha) ett par nya high heels, pumps. Letade igår men hittade inget. Dom ska vara både snygga och bekväma att gå i. Men vi får se vad vi hinner med.


Snart är det dags för frulle, sen är dagen i gång igen!

Av daniela - 6 maj 2011 19:43

Idag har vi vart ute precis hela dagen! Började med att jag och H träffade helena och V, vi lekte i parken, käkade unch och tog skön promenad. Sen mötte jag och H upp C och vi gick för att kolla på Cykel till Havanna, ska fortsätta kolla imorgon då vi inte hittade riktigt vad vi var ute efter.


Idag blev jag så frestad att köpa en god chokladbakelse när vi var inne och handlade lite "färdmedel", men lyckades avvärja mig och det sluta med en super-antioxidantproppad-blåbärssmoothie. Mumma! Och till lunch blev det keso, kyckling, blandsallad, advokado och salsasås. Till middag blev det kräftstjärtar, parika/valnötsröra,blandsallad, champinjoner, fetaost och kyckling. Gott! Så det går fortfarande bra, och jag blir mätt och nöjd ;)

Av daniela - 6 maj 2011 09:30

Nu är vi påklädda och ganska glada, Havanna har en riktig trotsdag idag. Och jag har inte det bästa tålamodet för tillfället ;) Men det går.


Ska göra iordning en hallonsmoothie till mellis och dela med lillhjärtat så vi står oss till lunchen. Den blir av i stan med Helena och Vincent! Jag hoppas att jag senare hittar motivationen till att ta med strumpan och sambon ut och springa/cykla lite. Vore skönt! Det får ni veta senare. 

Nu ska det fixas, guuud så skönt att komma ut med havvisen, kanske hon blir lite snällare mot sin mamma.


Just det, Gojibär ska jag handla med mig hem. Kolla in det här; mirakelbär!

  • 6 ggr mer betakaroten än i morötter – bästa medicinen för ögonen
  • Det enda livsmedel hittills som stimulerar produktionen av mänskligt tillväxthormon
  • Komplett proteinkälla, innehåller 18 aminosyror
  • Innehåller mer än 21 spårämnen såsom fosfor, järn, zink, germanium, selen, koppar och kalcium
  • Rikligt med vitaminer – A-vitamin, B1, B2 och B6-vitamin, C-vitamin samt E-vitamin
  • Viktiga fettsyror
  • Beta-sitosterol som anses sänka kolesterolhalten och motverka prostataförstoring.
  • Mycket hög andel antioxidanter, 10 ggr mer än blåbär, som räknas som en mycket god källa till antioxidanter
Dessutom är det gott, lite likt russinsmak men lite beskare.
 
Av daniela - 6 maj 2011 07:01

idag sa vi godmorgon halv 7, Havanna gnällde och sparkades ett tag innan men jag vägrade gå upp. Men jag vaknade och upptäckte att solen lyser, hur underbart är inte det då?

Känner att det blir ett litet halvtråkigt inlägg, jag är rätt tom i hjärnan så här tidigt ;)


Fick en kallelse till cellprovtagning också, vad gammal jag känner mig. jag är ju jätte vuxen, hela 23 år! haha.

Dessutom måste jag ringa och tacka nej till lägenheten idag också, och ringa förskolan och kolla hur inskolningen ska gå till. Vi trivs med 3-dagars eftersom det har funkat så bra förut, men jag tror dom räknar med en vecka. Måste höra.


Nej, jag kommer tillbaka med massa inspiration lite senare ;)


Puss!

Av daniela - 5 maj 2011 20:17

Inget mer pendlande, kan inte beskriva hur skönt det är. Sorgligt dock att inte komma tillbaka till förskolan, men som sagt; det kommer bli bra!


Imorgon är det äntligen fredag vilket betyder mys-dag! Kolla på Havannas present, träffa Helena och ev. träffa C&W. Dessutom en heldag med min fina tjej. 

Förövrigt går det fortfarande bra med maten, känns sjukt bra! Till lunch blev det en sjukt god tonfisksallad oc till middag fläskfilé m. champinjonröra med smak av dijon! Lagom fett, mycket protein och nästan obefintlig mängd kolisar, great! Gott som sjutton och proppmätt blev jag! 

Av daniela - 5 maj 2011 12:40

Imorse hade vi avslutningssamtal på dagis. Det var väldigt roligt och lärorikt att diskutera hur Havanna är som person på dagis, med andra barn osv. Hon har haft det riktigt bra där, och pedagogerna är underbara. havanna har utvecklats till en otrolig liten människa som är både omtänksam och bestämd. Så idag är sista dagen, lite sorgligt faktiskt. Men nu blir det en ny start och det kommer bli kanon!


Imorgon har vi mysdag med massa planer, vi ska även försöka åka iväg och kolla på Havannas tvåårs present i dagarna här. På lördag är det inflyttningsfest hos caroline och Wahlberg med utgång, kommer bli sjukt roligt tror jag! Havanna ska hänga med morbror. Dessutom ska det bli sjukt fint väder på lördag, så det blir till att hänga ut med fina dottern hela dagen :)

Av daniela - 4 maj 2011 20:38

Maten går fortfarande bra! Inga onödiga kolisar idag heller, känner mig riktigt jäkla duktig! 

Sen ville jag bara ta upp det här med maten om jag har vart otydlig. jag bantar absolut inte, jag äter mycket mat, jag äter ofta och är sällan hungrig. Men jag har bytt kostvanor. Ett optimalt kolhydratintag för mig vore mellan 50-100 för att få en effektiv träning utan att ta bort allt. Och genom min frukost får jag i mig ca 60 gram. jag äter fiberhavregryn (mängder med kolisar i), rågkross(massa energi), och linfrön. Dessutom slinker det ner någon smörgås. Jag äter mig mätt och jag känner mig nöjd. 

Dessutom hr jag inte satt igång med träningen igen, nästa vecka börjar H på dagis och då kommer det igång mer, så för nu behöver jag inte ens allt jag äter för jag gör knappt av med något. Dessutom finns det massa fula kolisatr lagrade i mina depåer. Även proteiner och fetter är bra (men inte lika snabba) bränsle till träning, det får jag också i mig. 

Mitt kaloriintag "kcal"(=energi) får jag mestadels in via fetter och proteiner så det räcker och nästan blir över.


Bara för att klargöra om missförstånd har uppstått, jag kommer aldrig börja "banta".

Av daniela - 4 maj 2011 19:21

Idag damp det ner ett lägenhetserbjudande i brevlådan. Jag blev alldeles chockad. Jag kommer inte ens ihåg att jag har anmält mig, det måste vara i min galna jakt på lägenhet för ett par månader sen (då jag fick nada förutom långt ut på vischan) innan vi fick tag i den här. En trea, nybygge med inte allt för hög hyra. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Inte en chans att vi tar med oss havanna och flyttar nu igen, vi bor bra och vi trivs. Men vi har inget förstahandskontrakt som är galet svårt att få, plus att så småningom vill vi ha större till nästa småtting i framtiden. Så det känns lite som någon skrattar mig i ansiktet. Kunde det inte kommit 2 månader tidigare?

Önskar vi hade ekonomin för att tacka ja och hyra ut den en tid och sedan byta till en som ligger här. Surt sa räven. Men jag ska försöka att inte bli bitter, tar emot dock att tacka nej, men nej tack säger vi då!

Ovido - Quiz & Flashcards