havannasmamma

Alla inlägg under maj 2011

Av daniela - 4 maj 2011 09:49

Det är lite lättare för var dag som går. Dessutom har jag gått ner 1 kg sen i lördags, sjukt! Jag behöver dock inte minska i vikt, men ersätta fettet mot lite muskler men de kommer det med! Men den som får lida mest är nog min kära sambo, jag kan väl inte påstå att jag har vart på det bästa humöret de senaste dagarna. Sockerhjärnan skriker efter socker och kolhydrater, men det blir bättre. Tur för mig att han är så snäll. Nu ska min lektion börja. Puss!

Av daniela - 3 maj 2011 11:13

Det här med BMI, är det inte skrämmande? Om man inte vet någonting om vad det är som avgör vikten på just din kropp kan man ju bli helt lurad! Jag är ganska tunn, väger inte mycket och mitt BMI ligger på 19, och 18 är underviktig. men jag är absolut inte på gränsen till underviktig. Jag har tappat hela arslet nån stans på vägen efter jag fick Havanna och jag har jäkligt smala ben- pga avsaknade muskler! Och jag har visst fett, på magen, lööööv handles. Precis som många andra, som jag tenderar att bli av med inom en snar framtid. Men enligt mitt BMI behöver jag äta upp mig, äta mera och gå upp iaf 3-4 kilo i vikt. Det skulle resultera i en riktigt mjuk mage och kanske lite mer rumpa. Men min kropp skulle inte må bättre. Jag äter mindre än vad jag gjort hittills och nyttigare. För jag tenderar att ta bort resterande fett och få tillbaka min rumpa genom träning = muskler. Så visst, jag kanske går upp nåt kilo, men inte för att jag kommer äta mer, utan för att jag kommer äta mindre och träna mer. Mitt fett ska bli muskler, och muskler väger också men det näms aldrig när man pratar om BMI, det pratas bara om att gå ner eller upp i vikt och då genom mat.


Låt er inte luras! 

Av daniela - 3 maj 2011 10:32

Åh herregud vad skönt! Jag har haft problem att avsluta min SV B kurs av många anledningar men äntligen lyckades vi få till tiden till min examination. Men eftersom skolan "råkat" stänga av min kurs två gånger har jag inte kunnat gå in och repetera så jag var sjukt nervös! Men jag lyckades smälla dit ett VG, så jäkla skönt! Woohoo!

Blir inte mkt plugg idag, E kommer hit på lunch och skitsnack. Plugget är viktigast, självklart, men att ställa upp för sina vänner är minst lika viktigt. Och plugga kan jag göra ikväll :)

Av daniela - 2 maj 2011 21:00

Jag har haft noll motivation idag, så tillslut åkte jag hem till söta Carro och fikade innan det var dagishämtning, hade inte blivit många knop gjorda här iaf. Illa, men får ta igen det imorgon!

och jag har fortfarande vart lika duktig! Dagens meny:

Frukost: gröt, 2 smörgåsar.

Mellis: en frukt:

Lunch; paprika och fetaoströra med god sallad med blandad kompott (ej grönsallad)

Middag: Laxfilé med grönsallad gjord på körsbärstomater, advokado, sallad, lök, solrosfrön, pumpafrön, pinjenötter och lite cremefraishe med citron och dill. Till barn och sambo blev det quinoa till det.


Jäklar vad bra gjort tycker jag! men godishjärnan skriker fortfarande!


Dessutom gjorde jag en väldigt spännande grej ikväll och hela jag hoppar av glädje. Nu är det bara att hoppas, hoppas!

Av daniela - 2 maj 2011 10:29

Min jobbhelg är över, och mycket jobb var det. Vi trodde det skulle vara lugnt med tanke på att det var valborg, men icke! Allt flöt på bra iaf :)

Och jag försöööker verkligen att vara så nyttig det bara går, men det är svårt på jobbet. Inga problem att hålla mig borta från alla 1 miljoner bakelser som finns, men maten! Ohh, maten.. Till lunch lyckades jag sno ihop en kyckligfilé med lite rattatouille och en massa grönsallad. Äpple till mellis, men middagen var svårare. Finns ju bara det som serveras i linjen, alltså kyckling med pommes och bea, köttbullar, fläskfile med kyckling och bea, kapkummel med matvete. Tog dock en ceasarsallad minus dressingen och krutongerna. Bra jobbat tycker jag! åt dock alldeles för tidigt (15.30) vilket resulterade i en enorm blodsockerdipp på kvällen. Tröck en apelsin, men blev hungrig lagom tills jag skulle sova. Ingen bra kombo!

Men nu kör vi på det här tycker jag! 

Sliter fortfarande med min hjärna ang. att jag ska inviga mina nya löparkläder jag köpte innan helgen. Men min trasiga fett-och socker hjärna vill inte hänga med..

Dessutom är det bara en vecka till havvisen börjar på nya dagiset och då äntligen kan vi börja morgonträna på gymmet igen, då finns det inga ursäkter. 

 

Av daniela - 1 maj 2011 06:42

Hade en jätte mysig kväll igår. Kom hem från jobbet efter 19, käkade lite med familjen innan Carro och Wahlberg kom över. Tog med oss barnen och gick till brasan som för övrigt var lite mer som en mini festival/marknad. Sjukt mkt folk och massa stånd. Avrundade kvällen med vin och tilltugg hemma hos oss. Barnen aktiverade varandra så Havanna sov gott i natt :) jag med för den delen, hem dag med jobb + lite vin + sent i säng. Men nu är det dags att sadla om och ta fram morgonleendet, idag är jag frukostvärdinna!

Ovido - Quiz & Flashcards