havannasmamma

Alla inlägg under april 2010

Av daniela - 1 april 2010 09:41

Igår var jag iväg på en arbetsintervju på IKEA, till deras restauranger. Det var en gruppintervju, vilket jag aldrig har avrt med om förut, så det var spännande!!

Först så presenterade personalen sig, verkade vara riktigt trevliga, sedan skulle vi göra 3 övningar. Den första var att intervjua varandra- 2 och 2. Och sedan presentera varandra, som man har gjort i skolan om ni kommer ihåg ;) Nervöst som fasen, men det gick bra! Tyckte dock att tjejen sokm presenterade mig blandade ihop mina svar lite, så det lät lite knasigt ;)

Sedan skulle vi i 2 grupper montera ihop en låda, de skulle antagligen se hur bra vi arbetar i grupp och hur bra vi samarbetade, gick oxå grymt bra såklart!

Sista övningen var att , hmm.. nu kommer jag inte på vad det var bara för det.. A just det! Vi skulle i 2 grupper igen, tänka oss att vi var en ledningsgrupp och våran personal hade blivit omotiverade och trötta- vad skulle vi komma med för lösningar? Det var en jätte kul övning! Vi kom upp med massor av exempel, tror till och med de bliev lite imponerade av våra löningar. Jag antar att de skulle kolla samarbetet även där, att alla blir delaktiga osv.


Sedan var det dags för den induviduella intervjun, gick skit bra verkligen! Vi satt och skrattade och pratade om mitt CV, som hon tyckte var så himla roligt ;)

Så nu hoppas jag att jag får jobbet, men den optimist som jag försöker vara så tror jag såklart jag får det ;) Bra OB var det med. 100 % på helgerna, vilket är då jag ska jobba i så fall, Nice.


Peace.

Av daniela - 1 april 2010 09:34

Det här blir min tredje blogg. Anledningen till att jag bytte nu var att jag haft sånt strul med blogspot. bilderna blir kassa, när det väl går att lägga in några vill säga, funktionerna fungerar väl sådär halvdant. Hoppas iaf att jag trivs nu då ;)


PUSS

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards