havannasmamma

Alla inlägg den 11 februari 2011

Av daniela - 11 februari 2011 19:11

Nu har jag och Havanna haft vårt vanliga kvällstjafs, läst bamse, pratat och nattat. 

Det är ju lite på gränsen till bråk här hemma varje dag. hon hatar att gå och lägga sig. Medan jag ska läsa, ligger hon bredvid och gnäller. Men tillslut ger hon sig alltid, hon har en stark vilja den lilla damen.


Nu sitter jag och väntar på min kära sambo som har problem att ta sig hem efter jobbet. Förseningar förseningar. Vi får väl se hur sent det blir. Jag hoppas på lite true blood ikväll iaf! :) Älskar fredagar! Inget gå upp tidigt till dagis, eller plugg, eller skola, ingenting! Dock ska hjärtat jobba imorgon, men ändå! :)


Har lite svårt att släppa det där med fredagsmys som det så fint kallas. Att lata sig på soffan (tänker jag såklart göra!) och äta massa chips/godis/fett. Jag tänker att "nej men nu har jag ju förtjänat det! Har ju trots allt ätit nyttigt hela veckan och redan tränat 4 ggr". Men vadå jag förtjänar? Det är väl det sista min kropp förtjänar! Att trycka i mig skit som egentligen får min kropp att må dåligt. Sjukt att jag tycker att jag förtjänar det, sjukt att alla tänker så! Efter en riktigt bra vecka FÖRTJÄNAR jag en nyttig middag, kramkväll med pojkvännen och lite goda nötter, en saftig apelsin och mitt härliga vaniljthe! Jag gör mig själv ingen förtjänst att trycka i mig "det svenska fredagsmyset". och titta på oss svenskar, vi blir ju för sjutton fetare och fetare! TACK OLW FÖR DEN PEPPANDE REKLAMEN ;)

  

Lånad bild från google. com

Av daniela - 11 februari 2011 14:15

Jag är så stolt över min lilla men storhjärtade familj!

Jag har världens bästa dotter som är helt underbar. Pratar för fullt och är expert på att visa sina känslor. oavsett om hon är riktigt förbannad eller vill kramas och pussas. Och hon förstår så mycket. Om jag är lite arg här hemma så brukar hon säga "mamma ajjj" (mamma arg), och vi kan prata och säga att man får vara det ibland. Då brukar hon bara säga "aaa", skratta lite och vill busa.

Och min kära sambo, vilken klippa sen då! Sliter med både skolan och jobbet varvat med möten och hinna med oss. Och även fast han oxå kan vara en riktigt tjurstolle emellanåt så är han så himla bäst!

Jag också för den delen. Jag är lika bra jag! En superbra mamma till Havanna, och oftast en bra flickvän och tar tag i det jag vill göra. Känns skönt!


Ville bara säga det ;)

Av daniela - 11 februari 2011 11:32

  

Såhär mysigt har jag det just nu. Härligt va?

1/3 av boken har jag hunnit med hittills. så i helgen är det klart! redo för uppdraget på måndag alltså. 


Den här veckan har gått alldeles för snabbt. det är redan helg och jag har så mkt jag vill hinna med att göra. imorgon ska nog jag och Havanna gå ner till badhuset iaf. myspys!

Av daniela - 11 februari 2011 09:48

idag är jag så lycklig att jag pluggar på distans. Jag ska ta mitt kaffe, lägga mig i sängen och läsa romanen till svenskan. Ibland är allt bara riktigt bra! Tycker synd om alla som ska ta sig till jobbet idag, inklusive min duktiga sambo, som precis begav sig iväg.


Men jag har fått min dos oxå, På väg till dagis och på väg till gymmet. Bara vägen dit fick mig att tycka att jag hade tränat klart för idag. Men fy vad vi körde. Riktigt stolt över mig själv, återigen genomförde jag allt, vilket jag inte trodde jag skulle palla. Men det gick! Dessutom upptäckte jag en ny muskel när jag kom hem. Helt otroligt, jag har aldrig sett den förr, den har väl vart där, men aldrig synligt. Det är en liten extra belöning, här ska det fram flera!


Nu väntar bok och en säng, lycko mig!

Ovido - Quiz & Flashcards