havannasmamma

Alla inlägg den 24 februari 2011

Av daniela - 24 februari 2011 12:05

Jag fick lite effektiv pluggtid i morse, men det försvann lika fort känns det som.

har iaf städat, skurat kring fönster, balkong, lister och garderober. Puh! Vill inte ha så mkt att göra på söndag när slutstäden är kommen, då lär jag aldrig bli klar.

Solen lyser starkt in genom fönstrena, vi har tagit ner gardinerna så det känns som en alldeles för het sommardag i våran vardagsrum idag. Men det är väl inget att klaga på?

om 5 timmar börjar jag jobba, det känns OK, skönt att komma ut lite. önskar dock att halva jag kunde vara här och packa samtidigt :) det skulle vara nåt hörrni!


Tvätta kl 14 oxå, och kl 7 imorrn bitti. soffan ska tvättas och resten av alla kläder och skit. Imorgon bitti vid 10 är nämligen jag på IKEA med min kära pappa som ska hjälpa mig att handla sängen till Havanna, alla jäkla madrasser och lampor. Behöver nytt skoställ dessutom, men vet inte hur mycket som får plats i bilen. Sen ska det städas och köras kartonger hela dagen, även palcka det sista.

För på lördag förmiddag kommer våra fina vänner och hjälper oss att flytta allt! 

Av daniela - 24 februari 2011 09:42

Idag är det jobbdag. Börjar dock inte förs 17. Så olägligt just den här veckan, näst sista kvällen innan flytt. men men, får försöka packa febrilt i morgon =) Och städa, det ska städas! Det tråkigaste, jag har iaf börjat lite i förväg, tagit skåp och dörrar osv. Försökte på mig fönstrena, men hur sjutton gör man när det är minusgrader? Medlet och allt frös ju bara fast så jag torkade som en idiot men det gick ju inte. Hur gör man? Tar man inte utsidan på vintern?

Ovido - Quiz & Flashcards